خبرهای داغ:
امام جمعه سمنان به همه‌پرسی کردستان عراق اشاره کرد و گفت این همه‌پرسی یک خطر جدی برای منطقه است و باید در نطفه خفه شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۶۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

به گزارشخبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به هجمه‌های ناروایی که توسط برخی دشمنان نظام به قوه قضائیه وارد شده است، بیان کرد: ضدانقلاب‌ از روز پیروزی جمهوری اسلامی ایران به میدان آمد و شخصیت‌های انقلابی را مورد هدف و هجمه قرار داد و این روند هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان در گذشته با ترور فیزیکی شخصیت‌های برجسته نظامی و سیاسی کشور را از میان برداشتند، اضافه کرد: امروز هم دشمنان داخلی و خارجی آرام ننشسته و دستگاه قضایی را با دروغ‌ها و قضاوت‌های نابه‌جای خود ترور کرده‌اند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: با وجود تکذیب این دروغ‌ها و شایعه‌ها به این نهاد خدمت‌گزار توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، هنوز هم برای خراب کردن شخصیت‌های انقلابی تلاش می‌شود.

شاهچراغی بیان کرد: وظیفه ما این است که شنیده‌ها را باور نکرده و به تهمت‌هایی که فاسدان می‌زنند، دامن نزنیم؛ چراکه این تهمت‌ها از گذشته بوده و هست و دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد.

ترامپ جهان را دهکده و خود را کدخدا می‌داند

امام جمعه سمنان ضمن انتقاد صریح به سخنان روزهای اخیر ترامپ و نسبت دادن ایران به حامی تروریسم و ناقض برجام بیان کرد: ترامپ جهان را دهکده و خود را کدخدا می‌داند.

شاهچراغی گفت: بحران امنیتی، سیاسی و اخلاقی آمریکا امروز آن‌قدر بالاست که او تنها مانند دیوانه‌ای نشسته و رجزخوانی می‌کند.

وی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ای دروغ‌گو! هجمه‌ای که بر ایران وارد کردی، دروغ محض است؛ تو اگر مرد کاری، جان مردم خود را حفظ کن تا کشته نشوند.

همه‌پرسی کردستان عراق یک خطر جدی برای منطقه است

امام جمعه سمنان همچنین به همه‌پرسی کردستان عراق اشاره کرد و اظهار داشت: این همه‌پرسی یک خطر جدی برای منطقه است و باید در نطفه خفه شود.

شاهچراغی اظهار داشت: دولت ما در این زمینه جدی و مراقب است و باید دولت‌های دیگر نیز این قضیه را جدی بگیرند.

وی در پایان روز جهانی کودک و هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: مردم قدردان امنیتی هستند که این نیروهای ارزشمند برای آنان به ارمغان آورده‌اند.

تشریح خصایل مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی (ع)

امام جمعه سمنان در ادامه ضمن تشریح خصایل مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی (ع) بیان کرد: امام علی (ع) قرآن ناطق بوده  و 300 آیه در شأن وی نازل شده است.

شاهچراغی اظهار داشت: ما سه ولی داریم که ولی اول، ذات مقدس پروردگار بوده و کار ولی نجات دادن مردم از ظلمت به روشنایی است.

وی گفت: ولی دوم، رسول‌الله (ص) و ولی سوم امیرالمؤمنین (ع) است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه روایاتی نیز از وجود ولی چهارمی می‌گوید، ادامه داد: ولی چهارم همان ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری بوده که تبعیت از او امری واجب است.

همه باید ولایت‌پذیر و ولایتمدار باشیم

شاهچراغی به گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید حججی درباره مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: این شهید در وصیت‌نامه‌اش سفارش کرده که از ولی‌فقیه غافل نشوید؛ من یقین دارم که امام خامنه‌ای نائب بر حق امام زمان (عج) است و من بر این باور رسیدم.

امام جمعه سمنان تأکید کرد: همه ما باید ولایت‌پذیر و ولایتمدار باشیم؛ برخی زبانی دم از تبعیت از ولی‌فقیه می‌زنند، اما در عمل چیزی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی ضمن تقدیر از برپایی مراسم عزاداری در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان بیان کرد: جوانان با اجتماعات بزرگ عزاداری پرشوری برپا کرده‌اند و برنامه عاشورا بسیار پرشور بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها