فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخت امسال 170 میلیارد کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۴۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی گفت: نیروی انتظامی از ارکان مهم و تاثیرگذار در امنیت کشور است.

وی با اشاره به مولفه‌های اثرگذار در برقراری امنیت در کشور گفت: حمایت و مشارکت مردم از انقلاب و دستاوردهای انقلاب، رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب، هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و اقتدار و توانمندی نظام از مهمترین مولفه‌ها در برقارای امنیت است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در استان گفت: با اقدامات پلیس و همکاری مردم شاهد کاهش بسیاری از جرایم در سطح استان بوده‌ایم به طوری که در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 3 درصدی وقوع سرقت بودیم.

سردار عزیزی ادامه داد: 83  درصد از سرقت‌هایی که در این مدت در استان رخ داده کشف شده است و در این رابطه 15 هزار و 500 مجرم دستگیر شده‌اند.

وی از کشف و ضبط 170 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق دستگیری 900 قاچاقچی کالا، توقیف 300 خودرو و تشکیل 800 فقره پرونده قاچاق کالا در 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: در بخش کشف جرایم شاهد کاهش 8 درصدی میزان کشفیات و دستگیری 6 هزار و 588 نفر در ارتباط با مواد مخدر بودیم که اغلب دستگیر شدگان در قالب معتاد و خرده‌فروش بودند و همچنین 217 نفر در قالب 12 باند قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به افزایش 121 درصدی جرایم سایبری در استان مرکزی گفت: یشترین فراوانی جرایم سایبری به ترتیب مربوط به هتک حیثیت، براشت های غیر مجاز از حساب افراد، کلاهبرداری های رایانه و ... بوده است.

سردار عزیزی به کاهش یک درصدی میزان توقیف خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 24 هزار و 251 خودرو و موتورسیکلت متخلف و 11 هزار و 775 دستگاه خودرو و 12 هزار و 476 دستگاه موتورسیکلت در استان توقیف شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی رضایتمندی خود را از عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت اعلام کردند که این رضایتمندی بزرگترین پشتوانه برای این نیرو است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی خاطرنشان کرد: خروج افراد باید از طریق مزرهای تعیین شده صورت گیرد و زائران حسینی تلاش کنند برای رسیدن به مرز از خودروهای عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات