خبرهای داغ:
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ملت ایران نمی‌خواهند آسیبی به کردهای همسایه وارد شود، خطاب به آنها گفت: رهبران شما می‌خواهند شما را در باتلاقی گرفتار کنند که فقط به کردستان ختم نمی‌شود بلکه نقشه اصلی تجزیه منطقه است به همین علت ملت‌ها باید مقابل این توطئه ایستادگی کنند.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۳۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه نیازمند شناسایی مصادیق معروف و منکر هستیم، اظهار کرد: باید معروف‌ها و منکرهای اولویت‌دار جامعه مورد توجه قرار گیرد تا در معرفی منکر و معروف به اولویت‌دارها بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه معیارهای معروف و منکر در جامعه اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: اگر معیارها را شناختیم می‌توانیم مصادیق معروف و منکر را نیز شناسایی و دیدگاه‌های یکدیگر را بهم نزدیک کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شناخت معیارهای معروف و منکر از برداشت‌های نادرست و انحرافی جلوگیری می‌کند، باید در راستای ترویج این معیارها کوشا باشیم؛ اگر امری در جامعه اسلامی سبب شود که در مسیر حرکت الهی گام برداشته و رشد و کمال انسان و جامعه را به دنبال داشته باشد به عنوان معروف شناخته می‌شود اما اگر امر و گفتاری انسان را از حرکت در مسیر الهی بازدارد به عنوان منکر شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه رفتارهایی که تعاون در عرصه خیر را به دنبال دارد معیاری برای شناخت معروف است، تصریح کرد: هر اقدامی که در راستای دامن زدن به فساد و گناه در جامعه باشد مصداق بدی و منکر است؛ طلب همکاری در برپایی حق یک نوع دینداری است اما اگر به دنبال همکاری برای رسیدن به باطل باشیم یک خیانت و جنایت را در جامعه اسلامی رقم زده‌ایم.

حسینی بوشهری یادآور شد: باید جهت‌گیری مجموعه‌ها و مراکز مختلف و سخنان مسؤولان را بررسی کنیم که آیا جهت‌گیری آنها در راستای تحقق حق است یا در راستای نهادینه کردن فساد و گناه چرا که در این صورت می‌توانیم معروف و منکر را تشخیص دهیم.

وی تقویت بنیه دین و دین‌داران جامعه و تضعیف بنیه دین و دین‌داران را از دیگر معیارهای شناخت معروف و منکر دانست و گفت: هر کاری که به تقویب جبهه دین‌داران منجر شود معروف و هر کاری که بنیان دین را سست کند، منکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه افزایش سطح آگاهی دینی جامعه سبب آشنایی افراد با آموزه‌های دینی و در نتیجه کاهش خطا و اشتباه در جامعه می‌شود، تصریح کرد: باید دین‌داری خود را افزایش داده تا بتوانیم در حرکت جامعه به سمت اهداف مورد نظر مشارکت داشته باشیم.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: افراد جاهل از خرد خود در راستای افزایش معرفت نسبت به خداوند متعال استفاده نمی‌کنند و در گمراهی خواهند ماند اما افراد عالم به خوبی خداوند متعال را شناخته و از این شناخت برای تعالی جامعه استفاده می‌کنند.

حسینی بوشهری ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در حماسه عاشورا اظهار کرد: امسال شاهد برخی از جلوه‌ها از رویش‌های عزاداری عاشورا بوده‌ایم که حضور پر شور جوانان در محافل دینی، گسترش پدیده مقتل‌خوانی به منظور آشنایی مردم با واقعیت‌های عاشورا و حضور مطلوب دسته‌جات عزاداری در خیابانها از جمله این رویش‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه همچنان بسیاری از جلوه‌های عاشورا ناشناخته مانده است، تصریح کرد: امیدواریم سخنرانان و مداحان بتوانند از ظرفیت‌های موجود در محافل دینی استفاده کرده و به این جلوه‌ها بپردازند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فقط به دهه محرم، تاسوعا و عاشورا محدود نمی‌شود بلکه عاشورا و کربلای ایشان صدها پیام دارد، قیام ایشان ضد ظلم، برای دفاع از مظلوم و در راستای پیاده‌سازی احکام الهی است به همین علت نباید ظهر عاشورا پرونده عزاداری را بسته و احساس کنیم که شرایط تغییری نکرده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه پیام امام حسین(ع) باید در طول سال در زندگی افراد جاری باشد، اظهار کرد: مسؤولان، بازاریان، عالمان، حوزه ها، جوانان، دانشگاهیان و بانوان باید احساس کنند، درسی را که فراگرفته‌اند فراموش شدنی نیست.

وی از حضور بی‌سابقه مردم در تشییع جنازه شهید محسن حججی یاد کرد و ادامه داد: مردم همچنان به شهیدان و جهاد در راه خداوند عشق می‌ورزند و با وجود همه طراحی‌های دشمن در راستای فراموشی جهاد و شهادت اما همچنان مردم زمانی که در معرض امتحان قرار می‌گیرد با موفقیت امتحان خود را پشت سر می‌گذارند؛ این شهادت ملت ایران را در نزد جهانیان عزیز کرد چرا که به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی خداوند متعال عنایت ویژه به این شهید دارد.

حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی مطرح کرد: این افراد حافظان نظم، امنیت و ارزش‌های انقلاب هستند شهدای نیروی انتظامی گواه بر فداکاری و گذشت این افراد بوده چرا که نیروهای ناجا در هر عرصه‌ای که نیاز است قدم در میدان گذشت، ایثار و فداکاری گذاشته‌اند.

نائب رئیس دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: هر چند زمانی که مباحث در حوزه امنیت مطرح می‌شود نگاه‌ها به سمت نیروی انتظامی است اما نهادهای مختلف و مردم نیز می‌توانند در ایجاد امنیت نقش داشته باشند چرا که اگر همگان دست به دست دهیم می‌توانیم به نتیجه برسیم؛ امنیت کنونی کشور را نیز مدیون همکاری‌ها و همیارهای مردم با مسؤولان ذیربط به ویژه نیروی انتظامی هستیم.

وی ادامه داد: موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان به تعبیر رهبری خیانت به منطقه و تهدیدی نسبت به آینده است، در این توطئه به روشنی دست آمریکا و رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود چرا که اگر چراغ سبز رژیم صهیونیستی نبود این فتنه دنبال نمی‌شد؛ ایران، سوریه، عراق و ترکیه باید دست در دست هم اقدامی را دنبال کنند که دشمنان هوس نکنند هر روز یک حرکت ایضایی را در منطقه رقم بزنند، جامعه اسلامی به ویژه مردم قم به شدت این حرکت آمریکایی و صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه ملت ایران نمی‌خواهند آسیبی به کردهای همسایه وارد شود، خطاب به آنها گفت: رهبران شما می‌خواهند شما را در باطلاقی گرفتار کنند که فقط به کردستان ختم نمی‌شود بلکه نقشه اصلی تجزیه منطقه است به همین علت ملت‌ها باید مقابل این توطئه ایستادگی کنند.

وی از کشتار مسلمانان میانمار به عنوان غصه‌ای برای جهان اسلام یاد کرد و گفت: 500 هزار نفر از خانه خود آواره شده‌اند، افراد گاهی از تشنگی و گرسنگی جان می‌دهند و اکنون جمعیتی در اردوگاه‌های بنگلادش با وضعیت نامناسبی روز و شب را سر می‌کنند؛ ارتش میانمار به دنبال پاکسازی است و روزی حداقل پنج هزار نفر را به کشتن می‌دهد و آواره می‌کند، این مصیبت به اختلاف و نبود وحدت در جهان اسلام بر می‌گردد.

امام جمعه قم اضافه کرد: حادثه لاس‌وگاس آمریکا بسیار عجیب بود چرا که اگر یک مسلمان این اقدام را انجام داده بود شاهد معرکه‌گیری دشمنان بوده‌ایم در حالی که اکنون رادیوها و تلویزیون‌های فارسی سکوتی مرگبار دارند، اگر داعش این حادثه را رقم زده پس نشان می‌دهد که آنها به مرکز خود برگشته و دشمن باید از آنچه که کاشته است استفاده کند و اگر این کار داعش نبوده، نشان دهنده واقعیتی تلخ است.

وی ادامه داد: ترامپ به جای تهدید ایران و کره شمالی و خط و نشان کشیدن برای کشورهای مختلف و پیگیری تحریم نفتی و سست کردن پایه‌های برجام به فکر زندگی ملت خود باشد چرا که مردم آمریکا به توجه نیازمندتر هستند تا اینکه مسؤولان آنها بخواهند طمع بیشتری به کشورهای اسلامی داشته باشند؛ نقشه دشمنان به جایی نمی‌رسد و در نتیجه عزت و اقتدار برای ملت ایران باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها