خبرهای داغ:
سی‌امین یادواره سردار شهید «علی چیت‌سازیان» و 100 شهید واحد اطلاعات عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۱۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

یادواره شهید «چیت‌سازیان» و 100 شهید واحد اطلاعات عملیات همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سی‌امین یادواره سردار شهید «علی چیت‌سازیان» و 100 شهید واحد اطلاعات عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان به همت همرزمان این شهید والامقام برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور دارالمجاهدین روز پنجشنبه 20 مهر ماه ساعت 19:30 در سالن ولایت شرکت ملی گاز استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش بسیج؛ شهید «علی چیت سازیان» معروف به عقرب زرد سال ۱۳۴۱ در خانواده ای مذهبی در همدان دیده به جهان گشود.جرات , تیزهوشی و توانائی جسمی از خصوصیات بارز دوران کودکی او بود . علاقه زیادی به ورزش های رزمی داشت .پر تلاش و باروحیه بود. دوران ابتدائی و راهنمایی را در شرایط فقر خانواده گذراند و خود نیز برای امرار معاش خانواده اش کارمی کرد.

ورودش به هنرستان همزمان با پیروزی انقلاب بود.او مانند میلیونها ایرانی درراه پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی تلاشهای زیادی به عمل آورد.

با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد ودرپادگان آموزشی قدس همدان آموزشهای نظامی را گذراند.هوش و ذکاوت او درکسب فنون نظامی به قدری بود که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شد. بعد از آن او فرمانده مرکز آموزش نظامی شد. نیروهائی که توسط شهید چیت‌سازیان آموزش دیده اند بالغ بر چندین هزار نفر می باشند.

با شروع جنگ تحمیلی وتجاوز دشمن بعثی به خاک مقدس جمهوری اسلامی اوکه شوق زیادی برای رفتن به مناطق جنگی داشت , با تشکیل و قبول فرماندهی گردان انصار الحسین (ع) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگهای کوهستانی در این گردان , به منطقه عملیاتی رفت.

درعملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از۱۷ سال سن نداشت ۱۴۰ نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

علی چیت سازان با تشکیل لشکر انصار الحسین (ع)به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد ودر بیشترعملیاتی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می گرفت,شرکت کرد. از جمله عملیات والفجر۲، والفجر ۵، والفجر ۸ و… او چند بار در این عملیات مجروح شد اما هربار با جدیتی بیشتر و عزمی راسخ تر به جبهه بر می گشت.

او همانند فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, با وجود اینکه مسئولیت سنگین فرماندهی اطلاعات وعملیات لشکر انصارالحسین(ع)را به عهده داشت ولی هیچ گاه از نیروهای مخلص بسیجی دور نمی شد ,در مواقع عملیات با اینکه اوماموریت خودرا که شناسایی مواضع دشمن بود، از قبل انجام داده بود اما به برداشتن اسلحه و حضور در عملیات به یاری رزمندگان گردانهای عملیاتی می شتافت.

علی چیت سازیان در عملیات کربلای ۴و۵ نیز به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین (ع) به مبارزه با دشمنان خدا پرداخت ورشادتهایی را از خود به یادگار گذاشت. هنوز جای جای خاک شلمچه حماسه‌ها و رشادت‌های او رادر دل خویش به یادگار دارد، حماسه هایی که تا همیشه تاریخ فراموش نخواهد شد.

تیزهوشی و قدرت تصمیم گیری فوق‌العاده او درعملیات باعث شده بود که فرماندهی لشکرانصارالحسین (ع) بگوید :«با وجود علی بسیاری از مشکلات عملیاتی ما حل می شود».

و در میدان رزم چون مولایش علی(ع) می رزمید و شوق شهادت در وجودش موج می زد. سرانجام این سردارملی و سرباز فداکار اسلام عزیز در روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. قبل از او برادر دیگرش در راه دفاع از اسلام ناب محمدی به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

از سخنان معروف این شهید این است که «کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس خود گیر نکرده باشد.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات