رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه برگزاری جلسات علنی شورای شهر حق مردم است گفت: برگزاری جلسات به صورت علنی در قانون آمده است و این حق مردم است که بدانند در داخل شورای شهر چه می گذرد.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۰۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نخستین نشست مطبوعاتی شورای شهر پنجم شاهرود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای شهر شاهرود برگزار شد.
در این جلسه رئیس، نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر شاهرود و نماینده شورای شهر در شورای شهرستان به ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
سید حبیب میرابوالحسنی رئیس شورای شهر شاهرود در این نشست در خصوص نحوه تامین منابع مالی برای پرداخت ۷۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری در خصوص ملک البرز شرقی گفت: خرید ملک البرز شرقی با مساحت ۴۲ هکتار که توسط شورای دوره چهارم انجام شده است در اصل یک سرمایه گذاری است و اگر برنامه ریزی و سیاست گذاری خوبی برای این ملک انجام بگیرد شهرداری می‌تواند از فضای سبز و زمین‌های این مجموعه به نفع مردم استفاده کند.
وی با اشاره به تشکیل دو کارگروه حقوقی و اقتصادی برای پیگیری موضوعات البرز شرقی اظهار کرد: در کارگروه حقوقی مسائل مربوط به انتقال سند ملک به نام شهرداری شاهرود و بعد تغییر کاربری آن و در کارگروه اقتصادی نیز تامین منابع مالی پرداخت بدهی دنبال می‌شود.
رئیس شورای شهر شاهرود با بیان اینکه تامین منابع مالی برای پرداخت ۷۲ میلیارد تومان بدهی سخت و دشوار است افزود: نگرانی بابت تامین منابع مالی بدهی البرز شرقی نداریم و با فروش برخی از املاک در شهرک اصناف، سازمان اتوبوسرانی واقع در شهرک امام و هفت هزار متر زمین در منطقه چمران این مبلغ تامین خواهد شد.
میرابوالحسنی با تاکید بر اینکه مباحث و مسائل مربوط به البرز شرقی را در مدیریت شهری دخالت نمی‌دهیم بیان کرد: مسائل مربوط به این ملک نباید مدیریت شهری و اموراتی را که باید برای مردم انجام شود قفل کند و باعث شود مردم از خدمات شهری بی نصیب بمانند.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده معامله البرز شرقی ۱۰۵ میلیارد تومان برای ما تمام می‌شود تصریح کرد: معامله البرز شرقی با قیمت ۷۸ و نیم میلیارد تومان انجام شد، اما به دلیل تعلل در پرداخت این مبلغ ۳۲ میلیارد تومان بابت تاخیر پرداخت شده است.
رئیس شورای شهر شاهرود با تاکید بر اینکه شهرداری شاهرود یک موسسه فقیر و کم درآمد نیست گفت: تنها در بازار شاهرود بیش از ۳۰ میلیارد تومان تاخیر در پرداخت عوارض داریم.
میرابوالحسنی در پاسخ به سوال خبرنگار نسل شاهوار در خصوص برگزاری جلسات شورا به صورت علنی بیان کرد: برگزاری جلسات به صورت علنی در قانون آمده است و این حق مردم است که بدانند در داخل شورای شهر چه می‌گذرد، اما اگر روال بر علنی برگزار شدن جلسات شورای شهر باشد نیاز به یک برنامه ریزی و ساماندهی برای حضور مردم و خبرنگاران دارد.
وی با بیان اینکه اعتقاد کامل به برگزاری جلسات به صورت علنی دارم اظهار کرد: مساله محرمانه‌ای در شورای شهر وجود ندارد و مردم باید از تمام مباحث، مذاکرات و مصوبات شورای شهر مطلع باشند، اما باید جوری برنامه ریزی شود تا فرصت سوء استفاده برای برخی افراد سودجو که مترصد فرصت در مصوبات شورا هستند پیش نیاید.
عضو دیگر شورای شهر نیز در این نشست با بیان اینکه باید البرز شرقی را با دید فرصت و سرمایه گذاری نگاه کرد، اظهار کرد: شهرداری ۹۱ میلیارد تومان بدهی جاری دارد و این در حالی است که شورای چهارم با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی که هنوز سررسید آن هم نرسیده جای خود را به شورای پنجم داده است.
سید جواد بیطرف ادامه داد: در حاشیه‌های ملک البرز شرقی مشکلاتی به وجود آمد که شورا از آن مطلع نبود برای مثال ملکی که دولت به شهرداری فروخت، قرار بود بعد از پرداخت ۴۰ درصد اولیه قیمت ملک به شهرداری واگذار شود و این عدم واگذاری باعث تاخیر در پرداخت شد و ۳۳ میلیارد تومان پرداختی توسط شهردار قبلی بابت تاخیر به البرز شرقی از بین رفت.
وی با تاکید بر اینکه مشکل البرز شرقی با مدیریت حل و فصل خواهد شد، افزود: ۴۵ هزار متر فضای اعیانی با ۱۲۰ ساختمان مسکونی، سالن آمفی تئاتر، رستوران، استخر و ۲۰ هکتار فضای سبز در این مجموعه وجود دارد که اگر همه همکاری نکنند کل شهر متضرر خواهد شد.
سخنگوی شورای شهر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه کانال‌های تلگرامی بازوی کمکی برای شنیدن درد و دل‌های مردم هستند، اما باید خبر از منبع موثق و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب به دست مردم برسد، اظهار کرد: این مطالبه و حق به جای مردم است که اخبار را از رسانه‌های رسمی موجود در شهر و استان دریافت کنند.
حمیده محبی در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که قول مساعد آن به شهردار جدید ارائه شده احداث پارک بانوان است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب یک سال بعد از تاریخ شروع به کار شهردار جدید شاهد افتتاح این پارک در شهر باشیم.
وی افزود: در خصوص تبدیل شاهرود به شهری انسان محور با گروه‌های طبیعت دوست و اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه‌ها جلساتی برگزار و تمهیدات لازم برای ایجاد پیاده رو و خط‌هایی برای عبور دوچرخه پیش بینی شد، ولی با توجه به کم عرض بودن خیابان‌های شاهرود برای اجرای کامل شهری انسان محور نیازمند به گذر زمان هستیم.
یک عضو دیگر شورای شهر شاهرود نیز با بیان اینکه طرح جامع شهری تا ۵۰ روز آینده آماده می‌شود، بیان کرد: طرح جامع شهری معمولا ۱۰ ساله است که در سال ۷۰ این طرح به ۲۰ سال تغییر پیدا کرد و عملا از سال ۹۰ متوقف شد که در شورای پنجم با همکاری معاون عمرانی استاندار، میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی از مکان‌های در نظر گرفته شده برای تغییر کاربری بازدید به عمل آمد که این طرح تا حدود دو ماهه آینده تکمیل می‌شود.
سید مصطفی طباطبائی در ادامه ضمن بیان اینکه ساماندهی پسماند خشک از مبدا و همچنین نخاله‌های ساختمانی از جمله مواردی است که در شورای پنجم به طور جد آن را پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: غرفه‌های بازیافت فعلی که در میدان‌های اصلی نصب شدند چندان موفق نبود لذا در طرح جدید جمع آوری پسماند خشک، غرفه‌های کوچک استاندارد در محل‌های مخصوص نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه شاهرود نیازمند پوست اندازی است، عنوان کرد: علنی بودن جلسات شورا حق طبیعی شهروندان است لذا باید این کار با مدیریت جامع و مناسب صورت گیرد چرا که در وهله نخست فضای شورای شهر چندان گنجایش جمعیت را ندارد و باید نوبت دهی صورت گیرد و دوم اینکه باید به نحوی جلسات برگزار شود که امکان سودجویی را از افراد حاضر در جلسه کاملا سلب کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها