خبرهای داغ:
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز به عنوان بخشی از نیروهای مسلح و سرباز این کشور اجازه نخواهد داد دشمن حتی یک قدم هم به مرزهای ما نزدیک شود همانطور که در فتنه داعش نیز این توان را به خوبی نشان دادیم.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۷۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

اجازه نمی‌دهیم دشمن حتی یک قدم به مرزهای ما نزدیک شود/ اعتقاد جوانان ما ریشه در فرهنگ بصیرتی عاشورا داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی در یادواره آبروی محله امیرسرلشگر خلبان شهید«علی بختیاری» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 30 شهید روستای گاوسوار اظهار داشت: مقام «عند ربهم یرزقون» پاداشی است که خداوند فقط به بندگان خالص و مخلص خود می‌دهد و به طور قطع امثال شهیدان بختیاری، همدانی و 30 شهید این روستا به مثابه بارز این مصداق هستند.

وی افزود: این شهیدان با عمل خود نشان دادند که در معامله با خدا حتی از فدا کردن سر هم ابائی ندارند و آنان هستند که در کلام امیرمومنان(ع) به لشگر همیشه پیروز خدا تعبیر می‌شوند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا این حرکت خودجوش  و مردمی را نمادی از ولایت مداری و تبعیت از فرمان ولی امر مومنان برشمرد.

وی ادامه داد: یکی از وجوه تمایز اساسی نیروهای مسلح کشور ما در مقایسه با دیگر ارتش‌های دنیا آن است که با وجود یک سلسله فرماندهی مشخص، در نیروهای مسلح ایران به جز حکم قانونی فرماندهی معظم کل قوا اطاعت از حکم شرعی ایشان را به عنوان ولی امر مسلمین بر گردن داریم و در حقیقت ایمان و تقوا ی نشأت گرفته از اسلام و تبعیت از ولایت فقیه وجه تمایز ما با دیگر نیروهای مسلح دنیا است.

* دشمن در سناریوهای خود طرح استحاله فکری جوانان ما را ترسیم کرده‌ است

قربانی افزود: این همان رمز و رازی است که شهید «شیرودی» در سخنان خود به آن اشاره داشت همان وقت که گفت «به امام (ره) بگوید در جبهه‌های ما ایمان می‌جنگند نه تخصص»، و به طور قطع این همان اعتقادی بود که باعث شد جوان‌های ما در همان اوایل جنگ بدون داشتن تجربه نبرد و یا سلاح‌های مدرن در مقابل 12 لشگر تا بن دندان مسلح دشمن متجاوز بایستند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به تحولات اخیر و استحاله نوع نبرد گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که دیگر در صحنه نبرد فیزیکی با ما کار به جایی نخواهد برد چراکه با هر تهدیدی از بین همین جوانان هزاران نمونه مانند شهیدان «حسین فهمیده»، «بختیاری»، سردار «همدانی» و «حججی» پا میدان مبارزه خواهند گذاشت  بنابراین با رویکرد جدید دیگر نه قلب ما بلکه فکر و مغز جوانان ما را با توسل به جنگ افزار‌های نرم مانند شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، دنیای مجازی و... را نشانه رفته است.

وی یادآور شد: مدت‌ها است که دشمن در سناریوهای خود طرح استحاله فکری جوانان ما را ترسیم کرده‌ است و غافل از اینکه جوانان ما  به لحاظ اعتقادی ریشه در فرهنگ دشمن‌ستیز و بصیرتی عاشورا دارند.

امیر سرتیپ قربانی در ادامه با اشاره به مسائل و تحولات منطقه عنوان کرد:  شک نکنیم که ظهور داعش، القاعده و به تبع آن به راه افتادن جنگ‌های نیابتی  صرفاً راهبردی برای ضربه زدن به نظام جمهموری اسلامی ایران به عنوان ام القرای حرکت اسلامی و انقلابی مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) بود.

* دستاوردهای انقلاب اسلامی ماحصل جانفشانی و ایثار شهداست

وی تصریح کرد: باید بدانیم که اگر آنها حتی به اندازه درصد کمی هم اعتقاد به این داشتند که می‌توانستند سد مقاومت و یکپارچکی ملت را در داخل بشکنند  لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه امروز هوانیروز به عنوان یک نیروی کارآمد و واکنش سریع پا در رکاب ولایت در خدمت کشور بوده و در عرصه‌های مختلف به نقش‌آفرینی می‌پردازد، ادامه داد: کارنامه درخشان این نیرو را می‌توان از بدو انقلاب در غائله کردستان و غرب کشور تا مرصاد و حتی تحولات اخیر دید.

وی تأکید کرد: ما به عنوان بخشی از نیروهای مسلح  و سرباز این کشور اجازه نخواهیم داد دشمن حتی یک قدم هم به مرزهای ما نزدیک شود همانطور که در فتنه داعش نیز این توان را به خوبی نشان دادیم.

امیر سرتیپ قربانی خطاب به مردم و به ویژه جوانان خاطرنشان کرد: نباید هیچ‌گاه و در هیچ لحظه یاد و خاطره و جایگاه شهدا را فراموش کرد چراکه هرآنچه که امروز به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی در دستان ما است، ماحصل جانفشانی و ایثار این ستارگان آسمانی است.

در پایان این مراسم از سوی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران هدایایی به رسم یادبود به خانواده شهید سرلشگر خلبان «علی بختیاری» و برگزارکنندگان این مراسم اهداء و از تلاش‌های ایشان در برگزاری آئین نکو داشت مقام شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات