اقتصاد مقاومتی واژه ارزشمندی است که بارها در طول سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است
کد خبر: ۸۹۲۹۵۷۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان؛ با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی و اشتغال به طور حتم بسیاری از مشکلات فعلی کشور رفع خواهد شد بنابراین مسولان باید به طور جدی این نقوله را در نظر بگیرند.

کارآفرینان با تولید کالای ایرانی تاثیر به سزایی در عملی شدن اقتصاد مقاومتی دارند چرا که با تکیه بر توان خود نه تنها برای خود بلکه برای افراد دیگر هم ایجاد اشتغال می‌کنند.

با توجه به تاثیر کارآفرینان بر اقتصاد مقاومتی انتظار می‌رود مسولان حمایت بیشتر و بهتری از آنان داشته باشند تا با همراهی یکدیگر چرخ‌های اقتصاد کشور بچرخانند.

کارآفرینان بسیاری در گوشه گوشه کشور زندگی می‌کنند، اما به دلیل عدم حمایت مسولان به سختی روزگار می‌گذرانند در حالی که در سالی که به اقتصاد ملی، تولید و اشتغال نام گرفته انتظار بیشتری از مسولان می‌رود.

کالای ایرانی را جایگزین کالای بی کیفیت چینی کنیم

بانوی کار آفرین زابلی عنوان کرد: پنج سال قبل کار بافندگی را در شهرستان زابل آغاز کردم و در طی این سال‌ها انواع کیف، پاپوش، عروسک، کلاه و لباس را بافته و به فروش گذاشته ام.

لیلی کرمی به خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به علاقه‌ای که به کار بافتن داشتم و همچنین کمک به اقتصاد خانواده کار بافندگی را آغاز کردم.

وی افزود: اجناسی که ساخت و تولید ایران است از هر نظر زیباتر و با کیفیت‌تر از اجناس تقلبی چینی است بنابراین انتظاررمی رود مردم کالای با کیفیت ایرانی را جایگزین کالای چینی کنند.

کرمی تصریح کرد: عروسک‌هایی که می‌بافم بسیار با کیفیت‌تر از نوع چینی آن است، اما به دلیل نبود بازار فروش متاسفانه با مشکل فروش مواجه هستم.

وی تاکید کرد: ماشین بافتنی را به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری کردم تا علاوه بر انجام کار مورد علاقه ام به بهبود اوضاع اقتصادی خانواده ام کمک کنم.

کرمی با بیان اینکه اسکاچ ظرفشویی برای یکی از فروشگاه‌های بزرگ شهرستان زابل می‌بافم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دخترم نیز علاقه بسیاری به بافندگی دارد و با من همکاری خوبی دارد.

به علاقمندان به بافتن آموزش می‌دهم

بانوی کارآفرین زابلی تاکید کرد: متاسفانه همسرم از ده سال قبل تاکنون با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کند به طوری که بیشتر درآمد او صرف هزینه‌های درمان و وام‌هایی که برای ساختن منزل برداشته ایم می‌شود.

کرمی با بیان اینکه هر دو ماه همسرم برای درمان بیماری خود به مشهد مقدس سفر می‌کند، تصریح کرد: با اینکه همسرم تاکنون چندین بار مورد عمل جراحی بسیار سختی قرار گرفته، اما هنوز بهبودی در وجود او حاصل نشده است.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه کارم بسیار خوب است و در حد یک استاد بافندگی را انجام می‌دهم، اما تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده ام در حالی که دریافت وام تاثیر شگرفی بر زندگی و ارتقا کارم خواهد داشت.

کرمی گفت: با اینکه چهار فرزند دارم، اما در کنار نقش مادری کار بافندگی را با عشق فراوان انجام می‌دهم چرا که این کار تاثیر به سزایی در گذران امور زندگیم دارد.

وی اظهار کرد: مسولان با برپایی فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی اقتصاد مقاومتی به کمک کارآفرینان بشتابند چرا که مهم‌ترین مشکل پیش روی کارآفرینان نبود بازار فروش می‌باشد.

کرمی خاطرنشان کرد: تاکنون شماری از بانوان سیستانی علاقمند به بافندگی را آموزش داده ام تا زمینه اشتغال چند نفر دیگر را فراهم آورم.

گفتنی است؛ علاقمندان به یادگیری هنر بافتنی و یا خرید محصولات این بانو می‌توانند به آدرس میرحسینی ۹ مراجعه و یا با شماره ۰۹۳۳۹۰۵۷۷۲۴ تماس حاصل کنند.
ارسال نظرات