امام‌جمعه تربت‌جام درهفتمین شب تدفین شهید حججی با اشاره به این‌که باید از قیام عاشورا درس بگیریم گفت: بزرگ‌ترین خطای مسئولان اعتماد به دشمنی است که با کینه‌ورزی داعش را به وجود آورد.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۴۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام طاهری در آیین هفتمین شب تدفین شهید حججی در مسجد چهار معصوم (ع) این شهر با تجلیل از مجاهدت مدافعان حرم بیان داشت: استکبار جهانی با کینه‌ورزی داعش را به جان کشورهای اسلامی انداخت و از رنج و مشقت مسلمانان خوشحال می‌شوند.

وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا برای حفظ منافع خود حاضر به دادن خسارت‌های بزرگی هستند تا درنبرد با جمهوری اسلامی ایران عقب ننشینند.

وی با اشاره به این‌که باید از قیام عاشورا درس بگیریم و بزرگ‌ترین خطای مسئولان اعتماد به دشمن است تصریح کرد: مردم ایران با تأسی از قیام عاشورا و درس‌های آن واقعه مهم در تاریخ اسلام و جهان از مسئولین می‌خواهند به ایستادگی در برابر دشمنان اسلام مقاومت ورزند چراکه استقامت تنها راهکار است.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام بیان داشت: آمریکا برجامی که برای آنان منفعت داشته را نقض می‌کنند و می‌خواهند مسئولان جمهوری اسلامی را برای حفظ این قرارداد به کرنش درآورند که این آرزو را به گور می‌برد.

وی یادآور شد: مذاکره با دشمن وقتی باید صورت بگیرد که قرار است او را نصیحت‌کنیم.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به توان موشکی ایران بیان داشت: ترس برخی مسئولان از توان و قدرت نظامی آمریکا باعث رونمایی شهرک‌های موشکی ایران شد تا بدانند اگر موشکی به این سمت بیاید با پاسخ بزرگ موشکی ایران مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام طاهری بزرگ‌ترین ترفند دشمن برای شکست اراده‌ها را فریب دادن مردم و مسئولان دانست و عنوان کرد: دشمنان با لبخند و اعلام دوستی می‌خواهند نفوذ کنند و ایستادگی و مقاومت را تضعیف کنند که به لطف شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم که رویش‌های قیام عاشورا و انقلاب اسلامی هستند موفق نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درخشش‌ها شهید حججی به‌عنوان یک رویش جدید از نسل جوان در بدنه انقلاب این بود که به دشمن نشان داد در دفاع از اسلام، قرآن و انقلاب همیشه در میدان حاضرند و ایمان، محبت به مردم و دشمن‌شناسی ادامه دارد.

وی گفت: خروجی هیئت عزاداری امام حسین (ع) می‌شود مدافعان حرم و شهید محسن حججی که دشمن را نگران کرده است بنابراین دشمن به حاشیه کشاندن دسته‌های عزاداری برنامه‌ریزی می‌کند تا جوانان را از مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی منحرف کند.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به این‌که چرا شهید حججی بیش از دیگر مدافعان حرم مطرح می‌شود عنوان داشت: شهید حججی مدافعان حرم را از غربت و تهمت‌های ناروا خارج کرد.

طاهری ادامه داد: بزرگ‌ترین دلیل آن پخش تصاویر اسارت و دستگیری این شهید توسط داعش در فضای مجازی بود که می‌خواست روحیه مردم را تضعیف کند و نمی‌دانست شهادت کرامت و آرزوی ما است و از بریده شدن سر هراسی نداریم.

وی یادآور شد: اخلاص شهید حججی و احترام به پدر و مادر او را به‌جایی رساند که امروز سبک زندگی او موردبررسی مردم قرارگرفته است و نامه او به همسرش نشان از روحیه بالا وزندگی زیبایش می‌دهد.



ارسال نظرات