خبرهای داغ:
یادواره امیرسرلشگر خلبان شهید«علی بختیاری» و 30 شهید گرانقدر روستای گاوسوار از توابع شهرستان رزن با حضور امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش، مسئولان و مردم شهیدپرور این روستا در قالب برنامه «آبروی محله» برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۳۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

یادواره شهید«علی بختیاری»  و 30 شهید روستای گاوسوار برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یادواره امیرسرلشگر خلبان شهید«علی بختیاری»  و 30 شهید گرانقدر روستای گاوسوار از توابع شهرستان رزن با حضور مسئولان و مردم شهید پرور این روستا با عنوان ویژه ‌برنامه «آبروی محله» برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، آیت‌الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان رزن،  فرماندهان  و کارکنان یگان‌های نظامی و انتظامی استان  و جمع کثیری از مردم  در زادگاه امیر سرلشگر خلبان «علی بختیاری» برگزار شد  یاد و خاطره این فرمانده سرافراز ارتش اسلام در دوران دفاع مقدس و شهدای والامقام روستای  گاوسوار گرامی داشته شد.

در حاشیه این مراسم میهمانان با حضور در گلزار شهدا  و نثار تاج گل و عطر افشانی  به مقام شامخ این شهید والامقام و دیگر کبوتران خونین بال این منطقه از استان همدان ادای احترام کردند.

به گزارش بسیج؛ امیرسرلشگر خلبان شهید«علی بختیاری» در ابتدای سال به عنوان شهید شاخص سال 96 شهرستان رزن معرفی شد.

این شهید والامقام هفتم آبان ماه سال 1334 در روستای گاوسوار شهرستان رزن از توابع استان همدان و در خانواده ای روستایی به دنیا آمد.

علاقه زیادی به درس و تحصیل داشت و مشتاقانه با تمام مشکلات و کمبودها پا به مدرسه گذاشت و تا پایان مقطع ابتدایی در زادگاه خود ادامه تحصیل داد و پس از آن به همت خانواده و برای ادامه تحصیل روانه تهران شد و در رشته ریاضی با سطح عالی موفق به اخذ دیپلم شد.

در سال 1354 با مدرک دیپلم در هوانیروز استخدام شد و پس از گذراندن آموزش های نظامی، دوره های مقدماتی و تکمیلی پرواز با بالگرد و تسلط به زبان انگلیسی، به دانشکده مرکز آموزش هوانیروز در اصفهان اعزام شد.

موفقیت در کلاس های پرواز و اخذ گواهینامه خلبانی، او را در ردیف تیز پروازان هوانیروز قرارداد و بدین ترتیب همچون دیگر همپروازانش، وظیفه حراست و دفاع از کشور را برعهده گرفت.

از همان ابتدای خدمت و با توجه به روحیه جهادی و از خود گذشتگی که در روح و جانش جریان داشت از هیچ خدمتی به آب و خاک و هم وطنانش فروگذار نبود و در امداد رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی پیش قدم بود و در راه حفظ امنیت مملکت در برابر قاچاقچیان مواد مخدر نیز تلاش های بسیار کرد و در عملیات های هوایی با بالگرد حضور فعال داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دوران سرنوشت ساز جمهوری اسلامی ایران، بیش از پیش تشنه خدمت بود و با وجود تنهایی همسر و دو فرزندش، در بیشتر اوقات در حال انجام ماموریت و انجام وظیفه بود.

شروع جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359، آغاز دیگری بر فعالیت های این خلبان شجاع بود. او که حالا وظیفه سنگین تری را بر دوش خود حس میکرد، با بالگرد ترابری 205 به جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافت.

سرلشکر خلبان علی بختیاری در آخرین ماموریت خود در هجدهمین روز از خرداد ماه سال 1360، درحالی که از ستون نظامی نیروهای خودی پشتیبانی می کرد، مورد هدف موشک دشمن بعثی قرارگرفت و در نزدیکی شهر مهاباد سقوط کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر او در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است تا زیارتگاه عاشقان و دلدادگان باشد.

به پاس رشادت های این خلبان دلاور، بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در 16 آذر سال 1393 و ابلاغ آن به کمیسیون نامگذاری معابر شهر تهران، خیابان 30متری‌جی حد فاصل خیابان شهیدآیت‌الله سعیدی تا خیابان سبحانی به نام این شهید نامگذاری شد.

همچنین به یاد رشادت های او، میدانی در زادگاهش شهرستان رزن به نام شهید علی بختیاری نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات