خبرهای داغ:
دبير انجمن علمي كلام اسلامي حوزه:

نشست نقد كتاب تاريخ كلام اماميه در قم برگزار مي‌شود

دبير انجمن علمي كلام اسلامي حوزه از برگزاري نشست علمي نقد كتاب تاريخ كلام اماميه(حوزه‌ها و جريان‌هاي كلامي) در روز 26 مهر امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۳۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی حوزه اظهار کرد: تاکنون انجمن بیش از 100 نشست علمی، کرسی‌های نظریه‌پردازی با رویکرد علمی ترویجی، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی را با دعوت از اساتید و متخصصان در عرصه علم کلام برگزار کرده است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: انجمن تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری و آزاداندیشی و نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ارتقاء شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه علمیه را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن علمی کلام اسلامی حوزه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌ها و تخصص‌های دانشگاه و حوزه و شناسایی ظرفیت‌ها از دیگر رویکردهای انجمن است.

وی عنوان کرد: اکنون بیش از 260 نفر متخصص در حوزه دانش کلام با سه نوع عضویت پیوسته، وابسته و افتخاری با انجمن همکاری دارند.

اشکوری با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی حوزه گفت: در برنامه‌های انجمن از ظرفیت حوزه علمیه برای ارتقاء توانمندی‌های اعضا و افرادی که در حوزه کلام مشغول تحصیل هستند یا اساتیدی که در این بخش نیاز به دانش‌افزایی دارند استفاده می‌شود.

وی از برگزاری نشست علمی نقد کتاب تاریخ کلام امامیه(حوزه‌ها و جریان‌های کلامی) در روز 26 مهر امسال خبر داد و افزود: این کتاب از سوی حجت‌الاسلام رسول رضوی از اعضای هیأت علمی دانشگاه قرآن وحدیث و عضو انجمن کلام اسلامی تألیف شده است.

دبیر انجمن علمی کلام اسلامی حوزه عنوان کرد: حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ناقد و حجت‌الاسلام اکبر اقوام کرباسی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دبیر علمی این نشست است.

نشست علمی نقد کتاب تاریخ کلام امامیه(حوزه‌ها و جریان‌های کلامی) 26 مهر ساعت 18:30 در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه 2 ، نخستین فرعی، سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار می شود.

ارسال نظرات