فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت:یکی از اهداف اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس ایران اسلامی، از کار انداختن اقتصاد است که به فضل الهی دشمن با این ترفند نیز با صبر و پایداری ملت و حضور فعال دولتمردان در این عرصه به نتیجه نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۲۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرج، سردار مولایی صبح دیروز در مراسم کارگاه آموزشی ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم یاری که در سالن شهدا کانون شهید سبحانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) و به همت بسیج سازندگی برگزار شد گفت: امروزه با توجه به هجمه سنگین دشمن در فضای اقتصادی کشور، سپاه به‌عنوان یک‌نهاد مؤثر در بخش‌های اجتماعی، نظامی و فرهنگی، برای مقابله با مشکلات و کمبودها به عرصه ورود کرده است.

سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلفی در حال خدمتگزاری به مردم/فقرزدایی از اهداف صندوق‌های قرض‌الحسنه

وی اظهار داشت: نکته اساسی در ورود سپاه در تمام حوزه‌ها مربوط به رسالت سپاه است چراکه هر چیزی دارای یک فلسفه وجودی است و فلسفه وجودی سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی می‌باشد.

سردار سید یوسف مولایی بابیان اینکه بین پاسداری و نگهبانی تفاوت وجود دارد افزود: پاسداری با نگهداری تفاوت دارد چراکه پاسداری حفاظت همه‌جانبه است یعنی تمام مؤلفه‌های تهدیدآمیز را بررسی می‌کند.

فرمانده سپاه امامحسن مجتبی (ع) استان البرز  بیان داشت: هر خطری که انقلاب اسلامی را تهدید کند سپاه بر اساس رسالت خود باید ورود داشته باشد برای مثال درگذشته بیکاری در کشورها یک امر طبیعی بود ولی الآن در حال تبدیل‌شدن به یک تهدید است که باید سپاه این تهدید را مهار کند.

مولایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن در صدد است تا به نظام و اقتصاد ایران ضربه بزند، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس ایران اسلامی، از کار انداختن اقتصاد است که به فضل الهی دشمن با این ترفند نیز با صبر و پایداری ملت و حضور فعال دولتمردان در این عرصه به نتیجه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همانند ساختمانی است که ستون‌های فراوان و محکمی دارد و وظیفه سپاه حفاظت از این ستون‌ها است، در حال حاضر ستون‌های اجتماعی و اقصادی کشور تضعیف‌شده است و کسی هم توجهی نمی‌کند پس وظیفه سپاه است که اقدام کند زیرا پاسداری حافظ انقلاب است و موظف است در تمام حوزه‌ها فعالیت داشته باشد.

سردار مولایی ضمن تأکید بر نقش مهم گروه‌های جهادی در جامعه تصریح کرد: قطعاً گروهای جهادی کارهای بزرگی انجام می‌دهند که اثر روحی مثبت برای خود و جامعه به وجود خواهند آورند.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلفی در حال خدمتگزاری به ملت بزرگ ایران است، بیان کرد:‌ با تحقق این فرصت‌های شغلی می‌توان به افزایش سطح رفاه عمومی و ایجاد فضای آرامش بیش از پیش امیدوار بود.

فرمانده سپاه استان البرز همچنین گفت: گروه‌های جهادی ابتدا باید به استان خود خدمت کنند.

وی با اشاره به بحث صندوق‌ها افزود: رویکردهای بسیج اولویت گزاری می‌شود و در این میان خدمات‌رسانی از اولویت بالایی برخوردار است که شامل خدمات امنیتی اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.

سردار مولایی ادامه داد: ایجاد صندوق‌ها یکی از فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی می‌باشد که یکی از اهداف صندوق فقرزدایی است چراکه عدم ساماندهی و هدف گزاری پول سبب فقرزدایی نمی‌شود بلکه فقر زایی هم می‌کند.

فرمانده سپاه استان البرز بیان داشت: از دیگر اهداف صندوق‌ها بالا بردن سطح اشتغال است که می‌تواند کمک شایانی به وضعیت موجود کند و همچنینی ارتقا معیشت مردم نیز از اهداف این فعالیت نیز می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به توسعه کرامت انسانی از موارد موردتوجه این اقدام است تا سعی شود دستی برای فقر دراز نشود تا کرامتی زیر سؤال نرود.

 

خبرگزاری بسیج استان البرز

ارسال نظرات