خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از بی‌توجهی به نظرات علما و مراجع در خصوص وجود ربا در سیستم بانکی گفت: بارها بیان شده که دیرکرد حرام است و اسلام با ربا مخالف است ولی هنوز دیرکرد دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۸۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اظهار کرد: حوزه و روحانیت در انقلاب بسیار مؤثر بودند، باید بدانید شما بدون ما و ما بدون شما نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم برای تحقق این امر باید متحد بود اینگونه استکبار و صهیونیسم هراس بیشتری احساس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که عربستان مشاهده کرد ترامپ سر کار آمده به آنجا رفتند و وعده‌هایی به ترامپ دادند و رقص شمشیر به راه انداختند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه منطق ما بر اساس قرآن و اسلام است و اثر خاصی دارد گفت: دهه محرم در امارات، بحرین و مصر هیچ کس حق ندارد در مسجد عزاداری کند پشتیبان چنین حرکاتی عربستان و آمریکا است.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید به میدان آمد و متحد بود و در نظر داشت آموزه‌های اهل بیت(ع) اثرگذار است بنابراین نباید با دشمنان صفا و صمیمیت داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: لازم است به خادم حرمین شریفین بگوییم اگر شما خادمین حرم شریفین هستید چرا با رژیم صهیونیستی و آمریکا سازش می‌کنید، اگر وحدت داشته باشیم با وحدت می‌توانیم سخنان خود را بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه سخن ما بر اساس قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است می‌تواند مؤثر باشد، اینگونه می‌توانیم شرایط را برای مراکز علمی فراهم کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از بی‌توجهی به نظرات علما و مراجع در خصوص وجود ربا در سیستم بانکی خاطرنشان کرد: بارها بیان شده که دیرکرد حرام است و اسلام با ربا مخالف است ولی هنوز دیرکرد دریافت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله کشتار مسلمانان میانمار به عنوان یکی از مشکلات جهان اسلام اظهار کرد: این امر تنها یکی از مشکلات است در حالی که در اسلام مشکلات دیگری نیز وجود دارد که برای حل آنها باید به آموزه‌های قرآن عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرز جغرافیایی در اسلام معنا ندارد بنابراین در صورت مشاهده ظلم در هر مکانی باید در برابر آن ایستادگی کرد. مردم وحدت، اتحاد، دلسوزی و مهربانی را مشاهده می‌کنند و اینگونه موارد اثر گذار است.

این مرجع تقلید ضمن ابراز نارضایتی از اهدای جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور میانمار گفت: وی به دلیل ظلم و کشتار مسلمانان از سوی دشمنان تشویق شده و این عمل از سوی دشمنان تعجب‌برانگیز نیست.

وی با تأکید بر اهمیت اتحاد و وحدت در داخل کشور گفت: پس از فتنه 88 سفرهای استانی برای روشنگری و هدایت مردم در دستور کار داشتم و حتی به کشورهای دیگر نیز سفر کردم.

آیت‌الله نوری همدانی به برخی تلاش ها برای جدایی کردستان عراق اشاره و خاطرنشان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که یک روزنامه نویس درباره جدایی‌طلبی کردستان عراق مطلبی بنویسد و حق را به کردستان عراق بدهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها