فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران :
خبرگزاری بسیج: یادواره ۱۲۶ شهید بخش ارجمند با حضور سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستان فیروزکوه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۷۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران در این همایش با تاکید بر این که دفاع مقدس برگ زرینی از عاشورا و کربلا است، گفت: دین رسول خدا در حال انحراف بود و نیاز به این حرکت انقلابی داشت؛ رزمندگان ما در عرصه دفاع مقدس با این دید وارد شدند؛ برای نگهبانی و پاسداری از انقلاب خود که بر مبنای اسلام بود قدم برداشتند.

سردار علی نصیری، اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس تقارن با دهه اول محرم دارد؛ چرا دفاع مقدس می گوئیم؟ در کشور ما سالگرد آغاز جنگ را جشن می گیریم و یک هفته گرامی می داریم؛ کشوری که وارد جنگ می شود باید در اوج مولفه های نظامی، آمادگی های اقتصادی و سیاسی باشد در حالی که کشور ما تازه از عرصه انقلاب خارج شده بود و آمادگی ورود به عرصه سخت جنگ را نداشت.

وی گفت: این که ما در آن شرایط که درگیری های داخلی داشتیم وارد جنگ خارجی شویم احتمال موفقیت کشور بعید بود؛ برای کشوری که زیرساخت های لازم برای جنگ را ندارد و تمام سازمان های نظامی آن نوپا هستند نمی تواند در جنگ موفق شود؛ اگر از معادلات ریاضی این جنگ را بررسی کنیم پیروز جنگ باید رژیم بعثی باشد و با این دید و استدلال وارد این جنگ شدند؛ چرا نتیجه ای که می خواستند حاصل نشد؛ انطباق خوب و مبارک دفاع مقدس و ماه محرم بود؛ آن چه در معادلات خود لحاظ نکردند این بود که این کشور متحول شد و کشور قبل از انقلاب نبود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران با تاکید بر این که دفاع مقدس برگ زرینی از عاشورا و کربلا است، تصریح کرد: در مکتب عاشورا ما می بینیم برای احیای دین رسول خدا حرکت می شود؛ دین رسول خدا در حال انحراف بود و نیاز به این حرکت انقلابی داشت؛ رزمندگان ما در عرصه دفاع مقدس با این دید وارد شدند؛ برای نگهبانی و پاسداری از انقلاب خود که بر مبنای اسلام بود قدم برداشتند.

وی با تاکید بر این که مجروحین و جانبازان جنگ باز در عرصه دفاع حاضر می شدند، بیان داشت: این حرکت بدین معنا است که هزار بار کشته شویم و تا مرز شهادت برویم این مسیر را رها نخواهیم کرد؛ اسارت، کشته شدن، سیلی خوردن، تکه تکه شدن، سر بریده شدن اگر در راه احیای اسلام و انقلاب باشد زیبا است؛ در این مسیر کشته شدن زیبا است.

سردار نصیری با اشاره به این که شهدا منشا خیر هستند، خاطرنشان کرد: شهید حججی و این عزتی که کسب کرد از کجا به دست آمد؟ حرکت های تکفیری کجا چنین عزتی را دارند؟ بارها همانند حرکت شهید حججی در دفاع مقدس داشتیم، چرا این حرکت امروز چنین گل می کند؟ حرکتی است که بر مبنای اعتقادات و اسلام ناب است و منشا تحول می شود.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای روستای گدوک تجلیل شد.

           

 

ارسال نظرات