به همت بسیج جامعه زنان قرچک؛
خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در قرچک در تجمع رهروان زینبی با بیان اینکه چگونه مادران شهدا داغ جوانشان را تحمل می کنند، گفت: ایشان به تأسی از زینب(س) به هنگام شهادت فرزندانشان به خاطر لذت معامله ای که با خدا دارند اعتقاد دارند که چیزی جز زیبایی ندیدند.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۶۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ تجمع بزرگ رهروان زینبی پیش از ظهر امروز همزمان با روز شهادت امام زین العابدین(ع) با حضور خانواده معظم شهدا، بسیجیان و جمعی از مسؤولین در آستانه مقدسه بی بی زبیده(س) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم با یادآوری اینکه در چنین روزی در سال 61قمری حضرت زینب(س) اسیر بود، گفت: دشمن بسیار خبیث و بی تقوا بود، اما رفتار دختر امیرالمؤمنین(ع) در قبال آنها بی نظیر بود.

 شهید حججی ها زمینه سازان ظهورند

وی ابراز کرد: هنر نیست اگر از ما بخواهند فلان برنامه را اجرا کنیم، بعد از کلی درخواست و اجابت، آن برنامه را اجرا کنیم، هنر را زینب(س) بدون هیچ گونه امکانات با نطق علی(ع)، شجاعت رسول الله(ص) و وقار مادر همراه با کاروان عزازده و مصیبت دیده در جمع دشمن انجام داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با اظهار اینکه آدم باغیرت وقتی بخواهد خانواده اش را از محلی عبور دهد؛ مکان های سالم را انتخاب می کند، ابراز کرد: خواهران از دست خانواده دغدغه مندشان شکوه نکنند، البته بدبینی بد است که بعضاً باعث شکایت بانوان از همسرانشان می شود.

وی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) تمام توصیه های لازم را به اصحاب خود کرده بود، خاطرنشان کرد: ولی اصلاً پیش بینی آتش زدن خیمه ها را نمی کرد که فرمود "اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید".

 زنان از دست همسران غیرتمند شکوِه نکنند

نماینده ولی فقیه در شهرستان قرچک با تأکید اینکه مدیریت بحران واقعاً کار مشکلی است، بیان کرد: زینب(س) ضمن اینکه مصیبت دیده بود،حفاظت از اسرا و امام زمان وقت را بر عهده داشت و باید در این هنگام پیام عاشورا را هم منتقل می کرد.

وی با ابراز اینکه دشمن محل عبور اسرا را اماکنی انتخاب می کرد که اسرا را بیشتر تحت فشار قرار دهد، اضافه کرد: زینب(س) در تمام طول حرکت کاروان و در اوج اسارت متوجه همه چیز بود، صدقه نپذیرفت، تمام مسائل شرعی را رعایت می کرد و با اقتدار تمام درخواست هایش دینی بود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: زینب(س) در سخت ترین شرایط بهترین بهره را از خود دشمن برد، وقت اذان ظهر وقتی به بند گواهی دادن به پیامبری حضرت محمد(ص) رسید، زینب(س) پرسید این محمدی که به پیامبری اش شهادت می دهید، جد من است یا شما؟!

 رهروان زینبی سرمایه پذیرش توسط زینب را از دست ندهند

حجت الاسلام اسماعیلی در پاسخ به اینکه چرا زینب فرمود "ما رأيت الا جميلاً" اظهار کرد: چون می دانست فردا چه خواهد شد و خدا چه جوابی به او خواهد داد، چگونه است که مادر شهید می تواند داغ جوانش را تحمل کند؟ مگر غیر از این است که با خدا معامله با لذتی دارد!

وی با بیان اینکه اگر در تمام مراحل زندگی زینب(س) الگویمان باشد؛ خوب می شد، اذعان داشت: امروز هم اگر بخواهیم مدافع خون شهدا باشیم با غیرتمندی می توانیم، همه مادران شهدا به تأسی از زینب(س) به هنگام شهادت فرندانشان اذعان دارند که چیزی جز زیبایی ندیده اند.

خطیب همایش رهروان زینبی با تصریح اینکه باید در عمل شیعه بودن و ولایتمداری را ثابت کرد، تصریح کرد: زینب(س) وقتی شاد می شود که به پیام حسین(ع) عمل شود، اهل بیت نیاز به اشک و گریه ما ندارند هرچند که خوب است، اما اصل اخلاص، حیا، ایمان، صبر و تقوا است.

 

مادر شهدا به خاطر لذت معامله با خدا داغ جوانشان را تحمل می کنند

وی خاطر نشان کرد: وقتی شهید حججی با ولایتمداری یک سر می دهد میلیونها سر پشت او می آیند، او می خواست هنگام فعالیتهای جهادیش کسی او را نبیند، اما خدا کاری کرد تا بعد از شهادتش همه دنیا او را ببینند. امروز هم زمینه سازان ظهور همین شهید حججی ها تحت رهبری آیت الله خامنه ای هستند.

امام جمعه قرچک در پایان با تقدیر از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: امروز زنان ما در مقوله تربیت قهرمانان همت ویژه ای دارند که نمونه آن مادران و همسران شهدا هستند. رهروان زینبی با الگوگیری از رفتار زینب(س) و در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا قدم بر می دارند.

گفتنی است این برنامه به همت بسیج جامعه زنان شهرستان قرچک و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد.

شایان ذکر است شعر خوانی امیر مهدی تاجیک شاعر نوجوان کشور، دکلمه خوانی مسؤول مجمع الذاکرین قرچک، مداحی، دکلمه خوانی همسر شهید قاضی خانی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم میرسیار، نجفی و قاضی خانی از دیگر برنامه های این ویژه برنامه محرمی بود./#

 

ارسال نظرات