سازش پذیری در مکتب امام حسین(ع) وجود ندارد

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه سازش‌پذیری در مکتب امام حسین وجود ندارد، اظهار کرد: جبهه حق و باطل از ابتدا بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند از این دو محور خارج باشد.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۳۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در دهمین یادواره شهدای روستای نوایی‌محله فریدونکنار، اظهار کرد: حادثه عاشورا دارای دو موضوع اساسی است که یکی از آنها در مورد چگونگی شهادت امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه سیلی زدن به بچه‌ها، آتش زدن خیمه‌ها، به اسارت بردن خاندان اهل بیت و سربریدن امام حسین از وقایع عاشورا بود، افزود: در زمان اباعبدالله بسیاری از افراد به دلیل اینکه این حرکت را شکست خورده می‌دانستند با ایشان همراه نشدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر پس از گذشت ۱۴۰۰ سال همه به این موضوع پی بردند که امام حسین پیروز میدان عاشورا بود، گفت: امام حسین با دشواری‌های فراوان و با سلاح مظلومیت به پیروزی رسید.

غلامی با اشاره به اینکه برخی از روشنفکرمابان نسبت به چگونگی شهادت امام حسین موضع می‌گیرند، بیان کرد: مظلومیت از شاخصه‌های اصلی پیروزی امام حسین بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه بسیاری از هیئت‌های مذهبی در نخستین گام کربلا که هدایت بشریت است مانده‌اند، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید یهود و نصاری هیچ‌گاه از مسلمانان راضی نمی‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: ملت ایران با توجه به اینکه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سرگذاشته است معنای شهادت را به خوبی می‌فهمد و اگر این شهدا نبودند به حرم اهل بیت اهانت می‌شد.

غلامی اضافه کرد: تمامی مناطق ایران در جبهه حاضر بودند و از تمام قبایل این کشور شهید داده شده است اما در زمان امام حسین اهالی مدینه و کربلا به شهادت نرسیدند.

وی با اشاره به فرموده رهبری که مصیبت امام حسین شهادت ایشان نبود، ادامه داد: مصیبت اصلی واقعه کربلا بی‌بصیرتی خواص در میان خاندان امام حسین(ع) بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه سازش‌پذیری در مکتب امام حسین وجود ندارد، اظهار کرد: جبهه حق و باطل از ابتدا بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند از این دو محور خارج باشد.

غلامی با اشاره به اینکه هر زمانی که اسلام به خطر افتاد باید جان و سرمایه هر فرد نثار دین اسلام شود، یادآور شد: فلسفه تاریخ کربلا از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه افراد در زمان‌های گوناگون تکرار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جبهه باطل با تمام امکانات به نبرد جبهه حق آمده است و جبهه حق با تمام فداکاری در حال جنگیدن است که شهید حججی نمونه‌ای از این فداکاری‌ها است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا مازندران در پایان با اشاره به اینکه کسانی که با پوشش ناهنجار در دسته‌های عزاداری حاضر می‌شوند نمونه‌ای از یزیدیان هستند، گفت: در زمان امام حسین افرادی بودند که در نیمه راه این امام را تنها گذاشتند و امروز نیز در نیمه راه انقلاب را تنها می‌گذارند و می‌گویند که باید با آمریکا رابطه برقرار کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها