رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی:
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی بیان داشت: در فضای رسانه‌ای امروز انتقال مفاهیم چندلایه است و هرچقدر مفاهیم و ایده‌ها را بتوانید غیر مستقیم‌تر متتشر کنید تاثیرگذاری تولیدات بالاتر است.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۵۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جلال فیاضی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین اردوی جهاد رسانه‌ای کشور که در مسجد المنتظر (عج) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم جوانان عزیزی در فضای مقابله با جنگ رسانه‌ای که امروز علیه جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب وجود دارد حضور عاشقانه و باعلاقه‌ای دارند و از این بابت از بسیج رسانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: امروز صنعت رسانه به شدت از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار رسانه‌ای به سرعت و بیشتر از دیگر صنعت‌ها در حال گشترش است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی تصریح کرد: پس از فروپاشی شوروی، رئیس جمهور وقت آمریکا شورای سیاست خارجی را مامور کرده و سندی منتشر کرد که در آن گفته شده بود دنیای بعدی دنیای رسانه است و امروز می‌بینید با چه سرعتی در حال تغییر و گسترش است.

فیاضی با بیان اینکه فضای امروز رسانه فضایی دو سویه است، تصریح کرد: تا حدود ۱۵ سال پیش فضای رسانه فضایی یک‌سویه بود، اما امروز در فضای شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید تولیدات خود را منتشر کنید و ما به دوران «شهروند خبرنگار» و «هر انسان می‌تواند یک رسانه باشد» نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: پس ما باید سواد و فهم رسانه‌ای خود را بالا ببریم و به تولید بپردازیم و اینکه در بسیج رسانه، نگاه به تولید بوده اقدامی خوب و جهادی محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی تصریح کرد: در فضای رسانه‌ای امروز انتقال مفاهیم چندلایه است و هرچقدر مفاهیم و ایده‌ها را بتوانید غیر مستقیم‌تر متتشر کنید تاثیرگذاری تولیدات بالاتر است به‌عبارتی تاثیر تولیدات مستقیم بسیار پایین است پس باید امکان تفکر را فراهم کنید.

فیاضی خاطرنشان کرد: مفاهیم انقلابی را باید درست، واقعی و زیبا بیان کنیم و از انقلاب چهره‌ای جذاب بسازیم.

وی با بیان اینکه باید مطابق با ارزش‌ها و ضدارزش‌ها به دشمن حمله کنیم، گفت: در این زمینه برای مثال خود غربی‌ها این را قبول دارند که ترامپ ارزش‌های انسانی را زیرپا می‌گذارد پس می‌توان با زبان جذب‌کننده و حرفه‌ای او را نقد کرد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با اشاره به ضرورت یادگیری هنر رسانه خاطرنشان کرد: تابستان ۶۶ و در زمانی که قصد تاسیس روزنامه قدس را داشتیم، جلسه‌ای خصوصی با مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند داشتیم و ایشان در آن جلسه گفتند که «کار رسانه هنر است و هنر نباید نزد خواص، عوامانه باشد.»؛ من از شما می‌خواهم روی این جمله فکر کنید چرا که کلید بسیاری از فعالیت‌ها در فضای رسانه می‌تواند باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها