خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از اجرای بیش از 90 برنامه محوری به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۴۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

اجرای 90 برنامه محوری طی هفته نیروی انتظامی در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ داود علی‌بخشی در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی مبنی بر «امنیت برای همه، پلیس برای امنیت»، اظهار داشت: پلیس و نیروی انتظامی مهمترین نهاد نظارت اجتماعی و اصلی‌ترین نهاد متولی ایجاد امنیت در جامعه است و با توجه به این امر بیشترین سطح تماس را با جامعه دارد .

وی با بیان اینکه امنیت پایدار با مشارکت حداکثری مردم و مسئولین تحقق می یابد، افزود: هدف مشترک پلیس و اصحاب رسانه و دستگاه‌های اثرگذار در فرهنگ و بخش نرم افزاری امنیت، ارتقاء احساس امنیت جامعه است .

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) و بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت ناشناخته است و امنیت یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است و مهمترین مشکل وقتی به وجود می آید که در محیط کار و زندگی و تحصیل امنیت وجود نداشته باشد .

وی با بیان اینکه امنیت یک تولید فرابخشی و فراسازمانی است، گفت: پلیس برای ایجاد نقش خود در مقوله امنیت نیاز به برنامه‌ریزی دارد، پلیس تولیدکننده امنیت نیست بلکه به عنوان مهمترین نهاد نظارت اجتماعی است که با انجام صحت عمل و وظایف خود در چرخه تولید امنیت قرار دارد .

علی‌بخشی با اشاره به عملکرد حوزه برخورد و پیشگیری از جرائم طی 6 ماه نخست سال 96 در مقایسه با سال گذشته گفت: در این مدت کاهش 22 درصدی سرقت، کاهش 17 درصدی سرقت منزل، کاهش 100 درصدی سرقت طلا فروشی‌ها، افزایش 217  درصدی کشف سرقت داخل اتومبیل، کاهش 38 درصدی کیف قاپی، کاهش 48 درصدی وقوع قتل و کاهش 32 درصدی وقوع کلاهبرداری و افزایش 500 درصدی کشف آن را داشته‌ایم .

وی با اشاره به کسب رتبه نمونه استانی در مبارزه با کالای قاچاق ابراز داشت: در حوزه راهور و انضباط اجتماعی نیز شاهد کاهش 33 درصدی تصادفات فوتی درون شهری، کاهش 61 درصدی تعداد تصادفات جرحی درون شهری و کاهش 18 درصدی تصادفات فوتی برون شهری را نسبت سال گذشته داشته‌ایم .

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به طرح کرامت و کم رنگ دیده شدن پلیس در این طرح افزود: افزایش 18 درصدی باندهای متلاشی شده توزیع مواد مخدر، افزایش کشف 58 درصدی مواد مخدر هروئین، افزایش 20 درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و شناسایی و دستگیری بیش از 100 معتاد متجاهر و کارتن خواب و اعزام آنها به مراکز بازپروری از تلاش‌های پلیس در این زمینه بوده است .

وی با بیان اینکه در هفته نیروی انتظامی بیش از 90 برنامه محوری در ملایر برگزار می شود، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی ملایر، دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان، برگزاری همایش همیاران پلیس، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های آموزشی است .

علی‌بخشی با اشاره به همایش پیاده روی عاشوراییان در هفته ناجا افزود: غبارروبی گلزار مطهر شهدای شمس‌آباد توسط نیروهای انتظامی شهرستان، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و فضای مجازی، کوهپیمایی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را می توان از برنامه های این هفته نام برد .

وی از اجرای همایش«نقش حجاب در پیشگیری از جرائم»  خبر داد و گفت: همایش طلایه‌داران ترافیک، اهدای خون توسط کارکنان، برگزاری نمایشگاه‌های حجمی دانش‌آموزان در سه بخش ملایر، جوکار و سامن، دیدار دانش‌آموزان از مراکز 110 ، رونمایی از گاهنامه اقتدار با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مانور خودرویی و در اختتامیه برنامه های هفته ناجا همایش کارکنان و خانواده های نیروی انتظامی از دیگر برنامه‌های این هفته است .

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات