خبرهای داغ:
روابط عمومی ناحیه کاشان
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري:
مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، گفت: با اینکه شهرت عزت اجتماعی است؛ اما با این وجود یکی از دام‌های شیطان هم محسوب می‌شود در حالی که امروز همه می‌خواهند به عزت و شخصیت و شهرت اجتماعی برسند،
کد خبر: ۸۹۲۹۱۱۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶

به گزار خبرگزاری بسیج از کاشان ؛حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري سه شنبه شب در مراسم عزاداري هيأت رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن فرهنگي ورزشي شهداي بسيج كاشان، برگزار شد از خانواده، شهوت، قدرت، ثروت و شهرت به عنوان غفلت هاي لحظه اي انسان نام  برد.

وي با يادآوري اينكه در واقعه عاشورا و كربلا تعداد زيادي به دليل غفلت هاي لحظه اي سقوط كردند، گفت: مانيز غفلت هاي لحظه اي داريم و براي همين است كه بايد مراقب باشيم كه در معرض امتحان خدا قرار داريم.

مدير مؤسسه روايت سيره شهدا به پنج  نوع غفلت لحظه اي كه سبب سقوط انسان مي شود اشاره كرد و از غفلت به خاطر خانواده به عنوان اولين غفلت از اين پنج نوع غفلت نام برد و افزود: اگر تنها يك لحظه خانواده براي ما بزرگ جلوه داده شود و از بزرگي و كبربايي خدا غفلت كنيم سقوط خواهيم كرد.

به گفته وي، اگر خدا در جان و عقل و اعتقاد انسان بزرگ باشد در آن زمان است كه زن و بچه و پدر و مادر و رفيق و رييس و همشهري همه در مقابل چشم او كوچك خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري، گفت: هركس دنيا برايش بزرگ باشد در مقابل خدا در نظر او كوچك خواهد شد و اين همان لحظه سقوط انسان است، بنابراين آنهايي كه براي يك لحظه در برخورد احساسي با خانواده خود، خانواده را كنار گذاشتند و خدا را به خانواده ترجيح دادند، اين افراد اگر در كربلا بودند حسيني بودند و حسيني مي ماندند.

وي با اشاره به اينکه شهيد حججي مصداق عدم دلبستگي به خانواده در مقابل دلبستگي به خدا شد افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمايشات امروز خود در ديدار با خانواد شهيد حججي فرمود، شهيد سرجدا و مدافع حرم زياد داشتيم اما شهيد حججي نماينده همه شهداي مدافع حرم شد چرا كه در امتحان خانواده، خدا و دفاع از حرم اهل بيت(ع) را مهمتر از خانواده خود دانست.

به گفته وي، تقويت ايمان، تقويت اعتقادات، تقويت معارف و تقويت باورها سبب خواهد شد تا در اتفاقاتي مشابه كربلا لغزش نداشته باشيم، بنابراين مردم مدينه و كوفه به دليل ضعف ايمان و باورهاي ديني خود بر ‹‹ربناالله ثم استقاموا›› استقامت نكردند.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري ادامه داد، كساني كه بر باور ها و اعتقادات ديني خود استقامت كنند از هيچگونه خطر و تهديدي  ترس و هراسي نخواهد داشت و اگر همه دارايي و مال ثروت خود را نيز از دست بدهند نخواهند ترسيد چرا كه در مقابل آن بهشت را خواهند گرفت.   

وي در ادامه از شهوت به عنوان دومين غفلت هاي لحظه اي انسان نام برد و افزود: غريزه شهوت ضمن اينكه براي بقاي نسل است، براي رشد مرد و زن و استحكام خانواده نيز موثر است، اما اگر از مدل شهوت راني حيواني پيروي نكنيم هيچگونه مخالفتي هم براي ازدواج دائم و مجدد و موقت كه در قرآن به آن سفارش شده است وجود نخواهد داشت، اما چون در جامعه شهوت بر اساس شهوت حيواني پايه گذاري شده است، با ازدواج دائم و مجدد و موقت نيز مخالفت مي شود.

به گفته وي، اگر ازدواج دائم و مجدد و موقت براي حفظ زن و مرد و خانواده و رشد زن و مرد و بقاي نسل باشد هيچ مخالفتي وجود نخواهد داشت، بنابراين برخورد حيواني با شهوت سبب شده تا شيطان هم بيكار نباشد و زن و مرد را در كوچه و خيابان و بازار و فضاي مجازي براي يكديگر آرايش كرده و  شهوت حيواني  سبب از پاشيدگي خانواده ها شده است.

وي افزود: تا زماني كه نگاه به شهوت فقط شهوت راني و مهار غريزه جنسي باشد، بايد احتمال بدهيم در كربلا هاي زندگي خود كم بياوريم.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري از ثروت به عنوان غفلت سوم در زندگي نام برد و عنوان كرد: اگر امروز  بيشتر اخبار رسانه ها و خبرگزاري ها به مال حرام، نزول، ربا، رشوه، حق حساب و ضايع كردن حق خواهر و برادر اختصاص دارد براي اين است كه اعتقاد جامعه به پول و ثروت زياد شده است و شيطان از راه ثروت وارد و انسان را حرام خور و شبهه ناك خور مي كند.

وي با اشاره به وجود نزول خواري در بازار كشور اسلامي، خاطرنشان كرد: اگر در بانكها قرارداد شرعي رعايت شود اشكالي ندارد اما اكثر قراردادهاي شرعي صوري يا همان نزول خواري است و اين درحالي است كه متأسفانه برخي اوقات پول نزول  مي گيريم و همين پول را هم خرج امام حسين(ع) مي كنيم.

مدير مؤسسه روايت سيره شهدا در ادامه، از رياست به عنوان غفلت چهارم انسان در دنيا نام برد و گفت: رياست براي خدمت به مردم خوب است اما اگر كسي رياست را براي غنيمت بداند غافل است، از اين رو، اميرمومنان(ع) نيز به مالك اشتر مي فرمايد، پست و مقام و  رياست براي خدمت است نه براي اينكه پشت خود و قوم و خويش خود راببنديد، بلكه فرصتي براي خدمت است.

وي با اشاره به اينكه، امروز هركسي از جايگاه و پست و مقامي كه دارد براي مال اندوزي و ثروت  اندوزي سوء استفاده مي‌كند، اظهار داشت: اين افراد اگر در عاشورا حضور داشتند احتمال اينكه زير خيمه امام حسين(ع) باشند وجود نداشت، اما  اگر هركس در هر پست و مقامي كه هست از جايگاه خود براي خدمت به مردم استفاده كند، احتمال اينكه در عاشورا بود زير خيمه امام حسين(ع)  باشد وجود داشت.   

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري همچنين از شهرت به عنوان غفلت پنجم انسان نام برد و گفت: با اينكه شهرت عزت اجتماعي است اما با اين وجود شهرت يكي از دام هاي شيطان است كه امروز همه مي خواهند به عزت و شخصيت و شهرت اجتماعي برسند، بنابراين اگر درشهرت عزت الهي و خرج شدن براي خدا نباشد،دام شيطان خواهد بود.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها