خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز گفت: صحیفه سجادیه زیربنای ساختار شیعه است؛ ما اگر شیعه هستیم مدیون امام سجاد (ع) هستیم، مدیون دعاهای صحیفه سجادیه هستیم.
کد خبر: ۸۹۲۹۱۰۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام شجاعی مهر نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) در بین سربازان و پاسداران سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: امام سجاد (ع) در کربلا به حکمت خدا بیمار بودند.
وی با اشاره به این مسئله که کاروان اسرای کربلا در روز 11 محرم حرکت کرده اند افزود : در روز دوازدهم ماه محرم الحرام بنی اسد آمدند و پیکر پاک شهدای دشت کربلا را با کمک زین العابدین امام سجاد (ع) دفن کردند و در روز دوازدهم محرم، اسرا توسط ابن زیاد ملعون در کوفه زندانی شدند .
حجت الاسلام شجاعی مهر یادآور شد: امام قادر بر این است که جسمش در دو مکان باشد و امام سجاد (ع) هم در کوفه نزد اسرا بودند و هم به کمک بنی اسد آمدند تا پیکر امام و یارانش را دفن کنند .
وی بیان داشت : تاریخ ثابت کرد که پیروز واقعی دشت کربلا امام حسین (ع) و قیامش می باشد و این را الان میتوان دید، این عزاداری ها، این روضه خوانی ها همه گواه می دهد که نهضت حسینی همچنان زنده است .
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) گفت : در کربلا امام سجاد (ع) یکی یکی از اجساد مطهر را به کمک بنی اسد دفن کردند و هنگامی که به بدن امام رسیدند، فرمودند: حصیری بیاورید و اجزای تکه تکه شده امام حسین (ع) را داخل حصیر گذاشتند و داخل قبر شدند ، بنی اسد دیدند که امام از قبر بیرون نمی آید دیدند امام لب های مبارک را بر گلوی بریده امام حسین (ع) گذاشته و می گرید .
این مسئول تبیین کرد: بنی اسد دیدند از طرفی بوی خوشی می اید رفتند دیدند که از پیکر غلام امام حسین (ع) که معروف به غلام سیاه بود بوی خوش می آید، غلام سیاهی که در کربلا امام حسین (ع) به او گفت تو برو دیگر با تو کاری ندارم غلام گفت ای حسین نمی خواهی من که بوی بد می دهم یا سیاه هستم با یارانت یکی شوم و امام برای ایشان دعا کرد گفت خدایا او را خوشبو بگردان و در قیامت او را روسفید نما! او به میدان رفت و به شهادت رسید .
وی اذعان کرد: از امام سجاد (ع) پرسیدند در کجا به شما سخت گذشت سه بار گفتند : الشام الشام الشام . در شام بر روی سر امام سجاد (ع) خاکستر ریختند و امامه امام سوخت . امام سجاد (ع) چهل سال گریه کرد، غذا می آوردن گریه می کردند ، آب می اوردند گریه می کردند، به امام گفتند مریض می شوید چرا اینقدر گریه می کنید امام عرضه داشتند : یعقوب نبی یازده پسر داشت یکی را ازدست داد و درفراقش گریه کرد و نابینا شد ، می دانست که یوسف زنده است ولی من چه؟
وی در پایان افزود : صحیفه سجادیه زیربنای ساختار شیعه است؛ ما اگر شیعه هستیم مدیون امام سجاد (ع) هستیم، مدیون دعاهای صحیفه سجادیه هستیم، رساله حقوق امام سجاد (ع) 51 حق واجب مومن را در این رساله نوشته است که از اثرات امام سجاد (ع) می باشد .
3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها