با گسترش خدمات بهداشتی و افزایش رفاه در خانواده ها و طول عمر ایرانی ها افزایش امید به زندگی هم اکنون به 80 سال رسیده است و مناسب‌سازی فضاهای عمومی از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای بهبود وضعت زندگی افراد سالمند موثر باشد.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۷۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: 104 هزار سالمند در استان زنجان زندگی می کنند که از این تعداد 2100 سالمند تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند .

محمد محمدی با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی سالمندان با شعار حرکت به سوی آینده ، بهره گیری از استعدادها ، همکاری ها و مشارکت افراد سالمند در جامعه افزود: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی جمعیت بالای سن 60 سالگی جزو جمعیت سالمند محسوب می شوند که بر اساس سرشماری سال 90، از جمعیت حدود 87 میلیون نفری ایران به طور میانگین 8.2 درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند که تخمین زده می شود بعد 30 سال جمعیت سالمندی به 25 درصد افزایش پیدا نماید.

وی استان زنجان را جزو دهمین استان کشور با میزان 8.79 جمعیت سالمندی عنوان نمود و اظهار داشت: 62 درصد از قوانین ما به مسائل اقتصادی ، 22 درصد اجتماعی 16 درصد رفاهی و بهداشتی و تنها 1 درصد به مسائل سالمندی می پردازد.

محمدی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عنوان متولی اصلی نظام تأمین اجتماعی مأموریت ارایه خدمات بیمه‌ای و حمایتی به کلیه اقشار جامعه از جمله سالمندان را به عهده دارد و بخش عمده سازمان‌ها و نهادهای خدمت دهنده به سالمندان زیر مجموعه این وزارتخانه هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از بهزیستی به عنوان تنها متولی دبیرخانه شورای ملی ساماندهی سالمندان یاد کرد و گفت : اقدامات اساسی در این شورا برای ساماندهی و توانمندی سالمندان انجام می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : با گسترش خدمات بهداشتی و افزایش رفاه در خانواده ها و طول عمر ایرانی ها افزایش امید به زندگی هم اکنون به 80 سال رسیده است و مناسب‌سازی فضاهای عمومی از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای بهبود وضعت زندگی افراد سالمند موثر باشد.

ارسال نظرات