خبرهای داغ:
حجت الاسلام در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه قزوین گفت:

تقوا یعنی هرجا که خدا بخواهد تورا آنجا ببیند حضور داشته باشی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تقوا یعنی هر جا که خدا بخواهد تو را آنجا ببیند حضور داشته باشی و هر جا که بخواهد تو را آنجا نبیند، غائب باشی و این هماهنگی با اراده خدا، اراده انسان را قوی می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۵۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه قزوین بیان کرد: عقل دانا و اراده توانا از برکات تقوا محسوب می‌شوند. تقوا به انسان روشن‌بینی خاصی می‌بخشد که ره‌آوردهای علوم دیگر در مقابل آن ناچیز است.
وی ادامه داد: تقوا به عقل معنویت، نورانیت، بصیرت و حکمت می‌بخشد و امام علی(ع) در باب اهمیت حکمت می‌فرمایند اگر کسی اندکی از حکمت نصیبش شود، برای بدست آوردن حکمت بیشتر صبر و قرارش را از دست می‌دهد.
این مسئول با اشاره به بیانات امیر مومنان ابراز کرد: امام علی‌(ع) حکمت مجسم است که فرمودند اگر محبت من به کوه عرضه شود آن را متلاشی می‌کند و این مهم یکی از معجزات تقوا است که انسان می‌تواند از آن بهره‌مند شود.
امام جمعه قزوین تبیین کرد: اگر انسان قدم اول را برای رسیدن به تقوا بردارد و این اراده اولیه را در خود ایجاد کند، پس از شناخت و دست‌یابی اولیه به تقوا، اراده‌اش نیز دو چندان تقویت می‌شود و او را در جهت تحصیل بیشتر تقوا سوق می‌دهد.
وی تصریح کرد: یکی از مقوله‌های بسیار مهم که توانایی اراده و عقل را در پی دارد، انجام واجبات دینی است و اگر انسان مقید به این معانی باشد، در حقیقت در مسیر توانایی اراده حرکت کرده است.
عابدینی توضیح داد: همین که در پی لقمه حرام نباشیم، نماز واجب را به بهترین شکل به همراه مستحبات به جای آوریم و نماز اول وقت را در مسجد اقامه کنیم، در راستای تقویت تقوا که تقویت اراده یکی از ره‌آوردهای آن است، گام برداشته‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: آن کسی که از اراده خود استفاده می‌کند، و دائم آن را به کار می‌گیرد، یقیناً در راستای تقویت اراده و فعال نگهداشتن آن گام برداشته و در نهایت چنین اراده‌ای دائم در حال توانا‌تر شدن است.
وی یادآور شد: ذکر و یاد خدا، از دیگر کارهایی است که تقویت اراده انسان را به همراه دارد و البته ذکر باید با توجه بسیار بالا به حضرت حق انجام شود تا اثر معنوی بالایی داشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: منشا همه اراده‌ها خداست و هماهنگی با اراده خدا و اتصال به اراده باری‌تعالی، اراده انسان را قوی می‌کند و در این باب امام صادق(ع) فرمودند تقوا یعنی هر جا که خدا بخواهد تو را آنجا ببیند حضور داشته باشی و هر جا که بخواهد تو را آنجا نبیند، غائب باشی و این هماهنگی با اراده خدا، اراده انسان را قوی می‌کند.
وی در پایان افزود: دوستان صالح انسان را در مسیر تقویت تقوا یاری می‌دهند و در روایات آمده با بدعت‌گذاران هماهنگ نشوید زیرا مردم شما را از آن‌ها می‌دانند و در احادیث نیز آمده دوست کسی است که وقتی او را می‌بینی یاد خدا در دل تو زنده شود و عملش شما را به یاد قیامت بیندازد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار