معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از تولید ۱۰۰ هزار محصول فرهنگی ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در ماه‌های محرم و صفر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۸۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌جلال حسینی اظهار داشت: حوادث عاشورا و مظلومیت اهل بیت (ع) در واقعه جانسوز کربلا، پیام‌هایی دارد که در میان همه مردم با هر زبان و مذهب قابل اشاعه است، از همین حیث این معاونت در ماه‌های محرم و صفر برای زائران غیرایرانی حرم مطهر امام رضا (ع) با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است.

حسینی با بیان اینکه ۲۰ عنوان کتاب و نشریه به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو و... ویژه ماه‌های محرم و صفر تولید و تأمین شده است، عنوان کرد: این محصولات فرهنگی با مفاهیم مذهبی و حسینی، برای اهداء به زائران غیرایرانی که در این دهه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند فراهم شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاوه بر اهداء حضوری کتب و نشریه به این عزیزان، ارسال فیزیکی و الکترونیکی محصولات فرهنگی به ۱۲۰ کشور دنیا به صورت هفته‌ای و ماهانه برای بیش از نیم میلیون مخاطب غیر ایرانی در ماه محرم انجام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه ۴ عنوان کتاب با نام‌های «امام حسین (ع)»، «قیام حسینی»، «حضرت زینب کبری (س)» و «امام سجاد (ع)»، به زبان‌های عربی، انگلیسی، آذری-ترکی و اردو ویژه این ایام به چاپ رسیده است، گفت: کتاب‌های ذکر شده برگرفته از کتاب پربار «انسان ۲۵۰ ساله» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تولید و منتشر شده است.

وی علاوه بر معرفی سه عنوان نشریه «نسیم الجنان» به زبان عربی، «شمس الشموس» به زبان اردو و «خورشید درخشان» به زبان ترکی-آذری، ادامه داد: در این نشریه‌ها علاوه بر مطالب مذهبی، محتوا‌های علمی و اجتماعی روز دنیا گنجانده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از انتشار پنجمین نشریه دیجیتال به زبان فرانسه خبر داد و افزود: دهه ولایت امسال، اولین شماره از این نشریه منتشر شد و اکنون پنجمین نسخه از آن با موضوعاتی همچون نقش استکبار در جنگ تحمیلی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس و موضوعاتی مرتبط با ماه محرم منتشر شده است.

وی تولید نشریه به زبان‌های مختلف را یکی از اهداف این مجموعه برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان در بستر فضای مجازی عنوان کرد که در مدیریت زائران غیرایرانی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر به طور جدی دنبال می‌شود.

حسینی ضمن اشاره به نگارش دو کتاب «الصحیح فی الزیاره الحسینیه» و «الصحیح فی البکاء الحسینی»، به زبان عربی و چاپ هرکدام با شمارگانی بالغ بر یک هزار نسخه، گفت: در معاونت تبلیغات اسلامی براساس نیاز زائران امام رضا (ع) کتاب‌های متنوعی به زبان‌های مختلف به زینت طبع آراسته شده و برخی کتب معتبر مذهبی در حوزه بین الملل با سفارش این معاونت تجدید چاپ می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها