مصطفی برزگر
مدیرحوزه های علمیه ایلام تأکید کرد:
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام بر نقش‌آفرینی عقیدتی و فرهنگی حوزه‌های علمیه در پیاده‌روی اربعین توسط حوزه‌های علمیه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۷۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین «وعد مرادبیگی»مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان ایلام در جلسه شورای معاونین با بیان اینکه کربلا جریان انسان ساز و عاشورا یک فرهنگ و یک هدایت‌گری برایشناخت حق و باطل است، اظهار کرد: از حادثه‌ی کربلا باید درس بگیریم و آن را شاخص قرار دهیم تا در زنگی فردی،اجتماعی‌وسیاسی دچار انحرف نشویم و به عبارتی حق را به چشم باطل نبینیم و باطل را به چشم حق نبینیم که لازمه‌ی این امر انس گرفتن با حادثه‌ی کربلا است.

وی ادامه داد: در سال 61 هجری خواص دنیا پرست شدند و به دنیا دل داده بودند، لذا برای حفظ دنیاشان امام زمان خود را به زمین زدند و امامشان را شهید کردند و ذلت وخواری و خسران دنیا و آخرت را برای خود خریدند.

حجت‌الاسلام مرادبیگی با طرح این سوال که چرا حدود 30 هزار نفر از مردم عادی در برابر امام حسین قرار گرفتند، تصریح کرد: معاویه با رویکردی که داشت دین مردم را ضعیف کرد تا بتواند به اهدافش برسد، الان هم  دشمن دارد همین کار را در فضای‌های مجازی می‌کند تا باور های دینی جامعه را ضعیف کند تا به آن اهدافش برسد و به آن جریان سلطه‌اش دسترسی پیداکند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام تصریح کرد: اگر ما حوزویان،نخبگان جامعه،نخبگان دانشگاهی‌ونخبگان حوزه دراین حمله‌ی دشمن و این تفکر ومشی اموی که هدفش شبهه اندازی در دین است  مقابله نکنیم  دچار یک آسیب بزرگی در انقلاب خواهیم شد، بنابراین حوزه های علمیه و دانشگاه های ما باید در مقابل شبهه افکنی های دشمن بایستند وعاقلانه،منطقی ومستدل بتوانند جوابگوی این شبه‌‎ها باشند و دین را آن طوری که اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند به سطح جامعه معرفی کنند تا مشی اموی نظام سلطه محقق نشود.

مرادبیگی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم استان ما این است که ایلام  در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و در ایام اربعین بیشترین تردد زوار از مسیر ایلام انجام می‌شود که افتخاری بزرگ است.

مدیر حوزه های علمیه‌ی ایلام از  توجه و تلاش مدیریت حوزه های علمیه عرافی در سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این خدمت رسانی برای طلاب مهمان  امسال بهتر و منسجم‌تر باشد.

مرادبیگی تاکید کرد: عمده برنامه ما در حوزه مهران به عنوان پیشانی این پذیرایی است اما در حوزه‌های دیگر مثل حوزه دهلران، سرابله و ایوان که در مسیر زائرین قرار دارند می‌شود خدماتی را ارائه داد و امیدواریم امسال به شکل بهتری این مسئله اربعین را مدیریت کنیم و خدمت گذار خوبی برای طلاب و خانواده‌های آنها باشیم.

وی بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی عقیدتی در پیاده‌روی اربعین توسط حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: امیدواریم همایش بزرگ اربعین به بهترین نحو قدرت اسلام و تشیع را نشان دهد.

 

ارسال نظرات