در 6 ماهه نخست سال 96 انجام شد؛

مهارت آموزی 4 هزار و 561 مددجوی آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: چهار هزار و 561 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند
کد خبر: ۸۹۲۸۹۶۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی افزود: کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی کمیته امداد بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود تا پس از فراگیری آموزش‌های لازم بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت های صنعتی و معدنی بوده است.

کلامی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود، اضافه کرد: در حوزه اشتغال کمیته امداد، بحث برگزاری دوره‌های آموزشی با جدیت پیگیری می‌شود که با بهره‌گیری از اساتید مجرب و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر است، ااظهارداشت: مهارت آموزی، مسیر خوداتکایی مددجویان را برای ایجاد شغل مورد نظرشان هموار می‌کند که تلاش داریم با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین فعالیت‌های گسترده‌تری در این امر به انجام رسانیم.

کلامی به طرح استعدادسنجی برای تسهیل شدن مراحل خودکفایی مددجویان اشاره و بیان کرد: مددجویانی که توان اشتغال دارند پس از استعدادسنجی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته و پس از اخذ گواهی مهارت، با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی شغل مورد نظر خود را ایجاد می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه 279 نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق کاریابی وارد بازار کار شده‌اند، گفت: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها