خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد

برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با 1260 پایگاه در مدارس همدان/ پیش‌بینی خودکفایی 2500 خانواده زیرپوشش در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در ۱۹ مهر ماه در یک هزار و ۲۶۰ پایگاه در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۸۴۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها با 1260 پایگاه در مدارس همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پیمان ترکمانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت : با نگاه به سیره اهل بیت(ع) و روش مردم داری و رفتار انسانی اهل بیت(ع) این پیام متجلی می شود که رسیدگی به خانواده های نیازمند به عنوان یکی از اصلی ترین رسالت های آنان بوده که امروز خرسند هستیم با کمک مردم سخاوتمند پا در جای این بزرگواران می گذاریم.

وی حمایت  و کمک‌های مردمی را بهترین و مهم‌ترین پشتوانه مجموعه کمیته امداد در سراسر کشور دانست و بیان کرد: در سال 95 مجموع کمک‌های مردمی استان به این نهاد  در جشن عاطفه‌ها  به میزان یک میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب نقدی و غیر نقدی بود که عمده کمک‌های مردمی غیر نقدی متناسب با نیاز دانش آموزان بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اقدامات و برنامه های حمایتی  این نهاد عنوان کرد: جشن عاطفه ها به عنوان یکی از برنامه های حمایتی این نهاد امسال با شعار «مهر در انتظار همدلی» در دو مرحله برگزار شد که مرحله نخست آن در 23 و 24 شهریور ماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه میزان کمک‌های مردم در استان  در مرحله نخست جشن عاطفه ها یک میلیارد و 150 میلیون تومان بوده است، گفت:  این مرحله در میادین، حسینیه ها، مساجد و به صورت دعوت عمومی از مردم برگزار شد که میزان کمک های مردمی  معادل درآمد  جشن عاطفه ها  در سال گذشته است.

ترکمانه از برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها در 19 مهرماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: با توجه به اهمیت حضور دانش‌آموزان  و خانواده‌های آنان از نظر ابعاد فرهنگی و اعتقادی این جشن را در دو مرحله اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این جشن در یک هزار و 260 پایگاه در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد، گفت:  در راستای بهبود فرایند دریافت کمک های مردمی 200 هزار پاکت مخصوص کمک های مردمی در مدارس استان در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه 20 هزار دانش آموز و 3 هزار دانشجو  از نظر  حمایت های تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند به اهداف برگزاری جشن عاطفه ها اشاره و عنوان کرد:  ضروری است دانش آموزان در طول 12 سال تحصیل خود در مدارس به عنوان افرادی که آینده کشور در دست آنها است با فرهنگ کمک کردن به نیازمندان و یاری آنها انس بگیرند.

* خودکفایی 3 هزار مددجو همدانی در سال گذشته

وی به اقدامات اثر گذار این نهاد در راستای ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد: کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها بهترین الگوی ایجاد اشتغال را انجام می‌دهد.

ترکمانه  به  ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 250  نفر  از مددجویان توسط کمیته امداد در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در این راستا  2 میلیارد تومان اعتبار برای آموزش اشغال به مددجویان همدانی هزینه شد.

وی با بیان اینکه  توانمندی  افراد زیرپوشش کمیته امداد پس از ورود به این  مجموعه شناسایی می‌شود، گفت: افراد زیرپوشش کمیته امداد در بدو ورود به مجموعه  کمیته امداد توسط کارشناسان فنی، مسکن، اشتغال و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند تا شناسایی کاملی از مشکلات و توانمند های آنان ایجاد و در محله بعد با برگزاری دوره های آموزشی ، تسهیلاتی برای  ایجاد اشتغال اعطا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه پس از اعطای تسهیلات به مددجویان فرایند نظارت انجام می شود، گفت: علاوه بر  این  در برخی از رشته‌های شغلی برای محصولات  تولیدی مددجویان اقدام به بازاریابی و فروش محصول می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از هر 100 شغل ایجاد شده در سال گذشته 54 شغل آن در کمیته امداد ایجاد شد، گفت: کمیته امداد یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال در کشور معرفی شده  به طوری که در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه شد.

ترکمانه با اشاره به اینکه برای 3 هزار و 250  خانواده مددجوی این نهاد در سال گذشته شغل ایجاد و 3 هزار مددجو نیز خودکفا شدند، گفت: در این راستا  24 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی و 9 میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی کمیته امداد به مددجویان پرداخت شد.

وی از پیش بینی  پرداخت 54 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال مددجویان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: چنانچه وعده‌های داده شده به کمیته امداد تحقق یابد تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال مددجویان دو برابر و به مبلغ  54 میلیارد تومان خواهد رسید.

* ایجاد اشتغال برای 1223 مددجوی استان همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان به ایجاد اشتغال برای یک هزار و 223 مددجوی استان در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد: رونق ایجاد اشتغال کمیته امداد بیشتر در نیمه دوم سال مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه خودکفایی 2 هزار و 500 خانواده زیرپوشش کمیته امداد برای امسال پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: امسال هیچ مددجویی به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد اضافه نشده  و مجموعه کمیته امداد در کل کشور 20 درصد کوچک‌تر شده است.

ترکمانه به آمار تحت پوشش در استان اشاره و عنوان کرد: در استان همدان 40 هزار و 513 خانوار به تعداد  69 هزار و 446 نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی ایجاد اشتغال برای مددجویان و استحکام بخشی به بنیان خانواده را از مهم ترین اهداف  و رسالت کمیته امداد دانست و ابراز کرد: در خانواده هایی که  سرپرست آن‌ها مادر خانواده است و یا سرپرست خانواده به تشخیص کمیسیون پزشکی دچار ازکارافتادگی باشد کمیته امداد اقدام به ارائه خدمت می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه 65  درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، گفت: امسال مستمری خانواده های تحت پوشش افزایش یافته به طوری که خانواده های یک نفره 148 هزار  تومان، خانواده های 2 نفره 250، خانواده های سه نفره 325 ، خانواده های چهارنفره 418  و خانواده های پنج نفره و بیشتر از آن  465  هزار تومان مستمری  با احتساب یارانه دریافت می کنند.

وی در ادامه سخنان خود  میزان کمک های مردمی  استان در سال گذشته به این نهاد را  20 میلیارد تومان برآورد و  تاکید کرد: در سال گذشته با اجرای طرح اکرام ایتام 5 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.

* 18 هزار و 932 نفر حامیان طرح اکرام ایتام در استان

ترکمانه با بیان اینکه تعداد حامیان طرح اکرام ایتام در استان 18 هزار و 932 نفر است، افزود: علاوه بر این تعداد  7 هزار و 300 نفر از  طرح محسنین حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه  در سال گذشته 10 میلیارد تومان کمک‌های مردمی از محل صندوق صدقات دریافت شد، گفت:  در 6 ماهه نخست  امسال این میزان به  5 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل  256 هزار صندوق رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان افراد تحت پوشش کمیته امداد در پایان سال گذشته 18 هزار و 847 نفر بود، تصریح کرد:  امسال این رقم  به 18 هزار و 533 نفر رسیده که شامل زنان سرپرست خانواده و مجریان طرح‌های ایجاد اشتغال است.

وی  به مباحث مطرح شده در خصوص  الکترونیکی کردن صندوق صدقات  اشاره و تاکید کرد: فرآیند الکترونیکی کردن صندوق های صدقات کاری سخت و پیچیده است بنابراین طرح پرداخت صدقه الکترونیکی و پیامکی مطرح شده که در دست اقدام است.

ترکمانه به مزایای پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی  اشاره و آن را اقدامی کم هزینه و سریع تر از روش سنتی دانست و یادآور شد:  در این خصوص با جمع آوری صندوق صدقات باید فرهنگ  پرداخت صدقه به صورت الکترونیک و پیامکی  ایجاد شود  تا مردم صدقاتشان را به روش جدید پرداخت کنند.

وی به مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد : در سال گذشته با اعتبار 9  میلیارد تومان  155 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و احداث و 2 هزار و 900 واحد مسکونی نیز تعمیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات