باید برای رضایت زائران به منظور حضور مطلوب در مراسم اربعین حسینی، اقدامات لازم بیش از آنچه در گذشته اقدام شده، صورت گیرد و موانع و مشکلات احتمالی زائران برطرف شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۸۲۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه ستاد اربعین استان گفت: ضروری است حضور و مشارکت های مردمی به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی در زمینه های مختلف در کشور عراق تقویت شود.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه باید هر سال بخشی از کارهای جاری برگزاری مراسم اربعین حسینی به مردم واگذار شود.، افزود: در سال های اخیر، علیرغم اینکه ستاد اربعین برای حضور زائران و موکب‌های عزاداری در شهرهای زیارتی عراق، برنامه ریزی مناسبی انجام داده؛ اما به نظر می رسد باید برای افزایش مشارکت مردم در برگزاری برنامه های مختلف در این روز خاص، اقدامات مناسب تری صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد اربعین، وظیفه تسهیل و فراهم کردن زمینه لازم برای ارائه خدمات مناسب به زائران را بر عهده دارد، اظهار داشت: باید برای رضایت زائران به منظور حضور مطلوب در مراسم اربعین حسینی، اقدامات لازم بیش از آنچه در گذشته اقدام شده، صورت گیرد و موانع و مشکلات احتمالی زائران برطرف شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: مدیران دستگاه های متولی، امکانات و ظرفیت های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در اختیار برنامه های ستاد اربعین قرار دهند.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه شرایط خدماتی مناسب همجون خدمات بهداشتی، درمانی و حمل و نقل باید مورد توجه جدی قرار گرفته و ساختارهای فیزیکی برای برگزاری مراسم اربعین به صورت منسجم، تعریف و عملیاتی شود، افزود: برخی اقدامات تبلیغی و رسانه ای در خصوص فعالیت های صورت گرفته و نیازهای ستاد اربعین استان چندان مناسب نبوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجاناظهار داشت: با توجه به اینکه رسانه های محلی استان، تاثیرگذاری بالایی در حوزه اطلاع رسانی دارند، لذا باید از این تاثیرگذاری، به خوبی استفاده کرد تا اقبال عمومی برای مشارکت در برنامه های مراسم اربعین افزایش یابد.

 

ارسال نظرات