مدیر گروه جهادی آل طه قم در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
مهدوی بصیر گفت:در زندگی شهری انسان محدود در خود است و روحیه خودخواهانه وجود دارد، ولی در فضای جهادی با درک محرومیت مردم ، ناگهان از چیز‌هایی که می‌خواهی می‌گذری و کمک می‌کنی تا دیگران به آرامش برسند.
کد خبر: ۸۹۲۸۸۰۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

محمدحسن مهدوی بصیر دانشجوی دانشگاه صنعتی قم در رشته مهندسی پلیمر و مدیر گروه جهادی آل طه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: گروه جهادی ما از سال ۸۹ کار خود را آغاز کرد. در این مدت ما به نقاط محروم استان‌های ایلام، خوزستان، قم و کرمانشاه رفته‌ایم تلاش کرده‌ایم تا نقاطی را انتخاب کنیم که بتوانیم در آن‌ها از نظر فرهنگی، عمرانی و سیاسی تاثیرگذار باشیم، زیرا حضور ما به معنای حضور نمایندگان نظام در این نقاط است و مردم این مناطق می‌فهمند که فراموش نشده اند.

این جوان دهه هفتادی افزود:ما در طول هر سال دو اردوی بلند مدت در نقاط محروم داریم که این دو اردو در دو مقطع تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستان برگزار می‌شود و در هر اردو حدود ۴۰ جهادگر ما را همراهی می‌کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این اردو‌ها دو هدف داریم؛ هدف اول ما این است که دانشجو‌هایی که در شرایط عادی در رفاه قرار دارند با حضور در این مناطق، محرومیت مردم این مناطق را از نزدیک احساس کنند و هدف دیگر ما محرومیت زدایی از این نقاط کم برخوردار است.

مهدوی بصیر در پایان یادآور با اشاره به در رابطه با تفاوت‌های زندگی شهری و زندگی جهادی شد: در زندگی شهری انسان محدود در خود است و روحیه خودخواهانه وجود دارد، ولی در فضای جهادی با درک محرومیت مردم نقاط کم برخوردار، ناگهان از چیز‌هایی که می‌خواهی می‌گذری و کمک می‌کنی تا دیگران به آرامش برسند. مصداق بارز این روحیه در فضای جهادی است و البته در ادامه این روحیه بر زندگی شخصی افراد نیز تاثیر می‌گذارد.
ارسال نظرات