خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ۲۰۳ شکارچی متخلف در آذربایجان شرقی دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۳۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان، حمید قاسمی با بیان اینکه بیشترین تخلف مربوط به تخریب محیط زیست با ۷۳ مورد بوده است، گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۳ متخلف شکار و صید حیات وحش را دستگیر کرده است.

وی سپس با بیان اینکه از این متخلفین بالغ بر ۱۸۶ میلیون ریال از بابت ضرر و زیان به محیط زیست وصول و به خزانه واریز شده است، گفت: در این مدت ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با ۳۹ مورد تعلیف غیرمجاز و ورود احشام بدون مجوز قانونی به داخل مناطق حفاظت شده کاغذکنان، سهند، عجب شیر، بناب، ورزقان و ارسباران و ۳۴ مورد آلودگی محیط زیست برخورد قانونی کرده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سپس با بیان اینکه اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند، گفت: باید با فرهنگ سارزی و تلاش مردم و مسئولان در خصوص حفاظت محیط زیست گام های موثری برای رسیدن به توسعه پایدار برداریم.

قاسمی با تاکید بر اینکه در سه ماهه دوم سال جاری ۳۸ مورد هم آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت و آزاد گزارش شده است، افزود: این آتش سوزی ها با حضور به موقع محیط بانان اطفا شده است.

ارسال نظرات