خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه نمونه حوزه حضرت معصومه(س) تبریز در گفتگو با بسیج:
فرمانده پایگاه مرصاد حوزه حضرت معصومه(س) سپاه غدیر تبریز با ابراز تاسف از اینکه امروز به مباحث تربیتی در جامعه اهمیتی داده نمی شود، گفت: متاسفانه امروزه بعد تربیتی دانش آموزان در آموزش و پرورش کمرنگ شده است و تنها بعد علمی دانش آموزان مهم و اساسی تلقی می شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۲۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

سارا نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در خانواده ها نیز مباحث تربیتی فرزندان مغفول مانده و آن چنان که به تغذیه و آموزش علمی آن ها بها داده می شود به بعد تربیتی آن ها توجه نمی شود بر همین اساس حلقه های صالحین از فرصت هایی است که این حلقه گمشده در جامعه را پر می کند.

وی در خصوص اهمیت حلقه های صالحین گفت: حلقه های صالحین فرصت خوبی برای مباحث تربیتی است تا نوجوانان با اصول تربیتی در نشستی صمیمی و گفتگو محور به تبادل نظر پرداخته و آشنا شوند.

نصیری حلقه های صالحین را بهانه ای برای پناه آوردن نوجوانان و جوانان به مأمن مساجد عنوان و بیان کرد: در حلقه های صالحین همه ابعاد تربیتی انسان از بعد عبادی تا تفریحی مدنظر مربیان و سرگروه هاست به طوری که خود مترببان نیز در آن مشارکت داشته و در خصوص آن ها به تبادل نظر پرداخته و گفتگو می کنند.

وی محور مباحث تربیتی را سبک زندگی، احکام، فرزندداري، همسرداری و ..... نام برد و اضافه کرد: این موضوعات به توجه به نوع حلقه ها متفاوت است و حتی مباحث تفریحی و مسابقات فرهنگی و .... آن ها با یکدیگر و نوع حلقه و طیف آن متفاوت است.

این بانوی بسیجی ادامه داد: در سبک زندگی بحث مدنظر برای حلقه کودکان متناسب با سن آن ها و در حلقه جوانان متناسب با دوره جوانی و در حلقه پیشکسوتان نیز نسبت به افراد آن بیان می شود و حتی مسابقات فرهنگی تفریحی نیز بنا به طیف و سنین و ... حلقه ها برگزار می شود.

نصیری به فعالیت شش حلقه در پایگاه مرصاد و مسجد مجرب دره اشاره و اظهارداشت: در این پایگاه دو حلقه نوجوان، یک حلقه جوان، یک حلقه عام، یک حلقه پیشکسوت و یک حلقه میانسال فعالیت دارد.

وی برگزاری برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی را در کنار نشست های حلقه ها برای متربیان از مهم ترین برنامه ها برای کیفی سازی حلقه ها با محور خود متربیان و مشارکت آن ها برشمرد.

 

ارسال نظرات