خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: شجاعت اجتماعی یعنی یک فرد در جامعه تحمل پذیرش و شنیدن صحبت‌های اقشار مختلف جامعه و هر حزبی را داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۱۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینی در هیئت اولاد الحسین (ع) اصفهان با بیان این‌ که شجاعت یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) بوده است اظهار داشت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) امام حسین(ع) امام شجاعت، عزت و دریای علم و شرف است.

وی تصریح کرد: 4 نوع شجاعت وجود دارد که شامل شجاعت نظامی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: شجاعت نظامی به معنای شجاعت در میدان جنگ است که در کربلا یک جنگ نابرابر میان لشکر یزید و امام حسین(ع) به‌وجود آمد.

وی با بیان این‌که شجاعت یک صفت ذاتی و بخشی از آن اکتسابی است بیان کرد: شجاعت اخلاقی قسم دیگری از شجاعت است که به خلقیات و روحیات انسان‌ها مربوط می‌شود.

رفیعی با بیان این‌که شجاعت اخلاقی به معنای صداقت و تحمل است خاطرنشان کرد: اگر جایی انسان متضرر شود و سخن دروغ نگوید، نشان دهنده شجاعت اخلاقی در آن فرد است.

وی شجاعت اجتماعی را دیگر قسم شجاعت بیان کرد و گفت: شجاعت اجتماعی یعنی یک فرد در جامعه تحمل پذیرش و شنیدن صحبت‌های اقشار مختلف جامعه و هر حزبی را داشته باشد که در وجود گرانبار پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) این ویژگی به وفور یافت می‌شود.

این سخنران مذهبی اظهار داشت: متأسفانه امروزه تمام مشاجرات بر سر مسائل دنیوی است و امور دینی مغفول مانده است.

وی گفت: شجاعت پذیرش قدرت شکست است و شجاع اجتماعی باید در جامعه قدرت تحمل داشته باشد، شجاعت سیاسی به معنای قدرت حق‌گویی است که چهارمین قسم شجاعت محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: ذکر یا ملیک، یا مقتدر سبب به وجود آمدن شجاعت در انسان می‌شود که مهم‌ترین مظاهر شجاعت، زینب کبری(س) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها