از زمان استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده خلع ید قطعی ۹ زمین خوار صادر و رسیدگی به پرونده ۱۹ نفر دیگر در این شهرستان در حال صدور رای است.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۶۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده از برخورد قاطعخلع یدقطعی ۹ نفر از زمین خواران در لنده با زمین خواران خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته و تا قبل از استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در قالب مواد ۳۱ و ۳۲ قانون، اراضی منابع ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعتی، پرواربندی، تیرچه و بلوک، کارخانه یخ، مرغداری و سایر موارد در محدوده شهر به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: برخی از طرح‌های مشروحه به مرحله اجرا درآمده و برخی دیگر نیز در همان نیمه راه راکد مانده و عملاً غیرفعال هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: با استقلال اداره منابع طبیعی شهرستان و با تشکیل کمیته نظارت بر در کمیسیون نظارت بر طرح‌های فوق (کمیسیون ماده ۳۳) که اعضای آن جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی شهرستان هستند به صورت ماهیانه بر نحوه حسن اجرا و پیشرفت کاری طرح، نظارت و موارد فوق مورد بررسی قرار می‌گیرند.
محمدی افزود: براساس قانون واگذاری بیش از ۲۸ هکتار از اراضی منابع ملی و محدوده شهرلنده برای اسکان روستائیان، سیل زدگان و افراد نیازمند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان واگذار شده است که سند این اراضی نیز به بنام بنیاد مسکن انتقال و نظارت بر این اراضی در حوزه وظایف این اداره خواهد بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: بر اساس مواد قانونی ۲،۱۰ و ۲۰ قانون زمین شهری مابقی اراضی ملی محدوده شهر نیز به مساحت ۸۴ هکتار به اداره راه و شهرسازی واگذار که سند آن صادرشد و نظارت بر این اراضی نیز برعهده اداره راه و شهرسازی است.
محمدی افزود: اراضی واگذار شده در خارج از شهر لنده جهت اجرای طرح‌های مختلف با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیریت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود و هرگونه شخم، غرس نهال بدون گذراندن مراحل واگذاری ممنوع بوده و برای فرد متخلف برابر ماده ۶۹۰ قانون تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و عرصه نیز خلع ید خواهد شد
ارسال نظرات