در یادواره شهدای روستای شیخلو تربت‌جام عنوان شد

عامل شهادت امام حسین (ع) عدم بصیرت مسلمانان بود

امام‌جمعه شهرستان باخرز با تأکید بر لزوم بصیرت دینی و سیاسی گفت: عامل شهادت امام حسین (ع) عدم بصیرت و تسلط حاکم فاسد بر مسلمانان بود.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۶۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام امجدی زاده در یادواره شهدای روستای شیخلو تربت‌جام با تسلیت عزای حسینی افزود: شهدا با داشتن بصیرت و آگاهی دینی و سیاسی در همه ابعاد به‌گونه‌ای زندگی کردن که خداوند جانشان را خرید و جایگاه رفیع شهادت را نصیبشان کرد.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت دینی و سیاسی خاطرنشان کرد: عدم بصیرت و شناخت دین باعث شد حاکم فاسد بر مسلمانان مسلط شده و به‌جای برسند که عزیزترین فرزند پیامبر اسلام را به شهادت برسانند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی شهیدان هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آن زمان که تمام فشار‌های بین‌المللی و دستگاه‌های تبلیغاتی مدعی شده بودن که جوانان و مردم از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند، ۱۷۵ شهید غواص آمدند و با دست‌های بسته به جهان نشان که ملت ایران پای ارزش‌ها ایستاده است.

امام‌جمعه باخرز یادآور شد: پیکر شهید محسن حججی که به ایران بازگشت توطئه‌های استکبار جهانی را برهم زد و مراسم عزای حسینی کشور را پر از شور و حرارت کرد و نشان داد خط و مسیر انقلاب اسلامی ایران همان نهضت و فرهنگ عاشورا است.

امجدی زاده با اشاره به جان‌فشانی شهدا بیان داشت: ما مدیون و شرمنده شهدا هستیم و نمی‌توانیم به مسائل جامعه بی‌تفاوت و بی‌خبر باشیم و حواسمان باشد که کدام جریان در داخل و خارج کشور برخلاف مسیر شهدا حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان امام راحل پس از فرار بنی‌صدر عنوان کرد: امام خمینی (ره) تأکید داشتند که مردم درست انتخاب کنند و مراقب باشند سرشان کلاه نرود که برای کشور هزینه آفرین است.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما این است که تکلیف خودمان را مشخص کنیم و فقط نباید در گوشه‌ای خانه‌ها برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم.

امام‌جمعه باخرز با اشاره به این فرمایش امام راحل که فرمودند: «کشور ما کشور گریه‌های سیاسی است» تأکید داشت: مردم با برپایی مراسم عزاداری در خیابان‌های حاضر شوند تا دشمن بداند ملت ایران با بصیرت در مسیر جریان امام حسین (ع) حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام امجدی زاده به دو جریان امام حسین (ع) و یزدیان اشاره کرد و ابراز داشت: دو جریان حق و باطل در طول تاریخ مقابل یکدیگر هستند و امروز تفاوت آن‌ها در داشتن بصیرت در مسائل سیاسی است.

گفتنی است: یادواره هفت شهید روستای شیخلو تربت‌جام همزمان با ماه محرم‌الحرام به همت حوزه مقاومت بسیج صیاد شیرازی با حضور عزاداران حسینی در مسجد این روستا برگزار و از خانواده شهدا تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار