مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در جمع مردم این شهرستان در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) گفت: پس از واقعه کربلا، امام سجاد(ع) به‌عنوان پرچمدار قیام و رهبر شیعیان، با همراهی حضرت زینب (س)، پیام نهضت حضرت سید الشهدا(ع) را با خطبه های کوبنده به تمام تاریخ ابلاغ کردند.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۲۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی افزود: مهم ترین هدفی که امام سجاد(ع) با ابزارهای گوناگون فرهنگی و اجتماعی تعقیب می کرد، به کارگیری شیوه های تربیتی برای هدایت و رهنمون شدن مردم به تعالیم دینی بود چراکه امام(ع) درد مردم را خوب شناخته و درصدد درمان آن بود و با زبان دعا، ذکر، مناجات، گریه، تضرع، عبادت، جامعه را به طرف خدا هدایت می کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: از ویژگی های ممتاز امام سجاد(ع)، اخلاق نیکو بود که به سادگی از مجرمان می گذشت و مردم تحت تأثیر تبلیغات امویان، از او عیب جویی کرده و زبان به بدگویی او کرده و خاطر او را می رنجاندند، اما هر بار ملایمت و بردباری و برخورد محبت آمیز او رامی دیدند و از کرده‌ى خود شرمگین می شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در ادامه با بررسی فضای اجتماعی دوران حکومت اموی خاطرنشان کرد: حکومت بنی امیه با سیاست های خاص خود، فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه را آکنده از خشونت کرده بود که در چنین شرایطی یعنی پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) حضرت امام سجاد(ع) به ترمیم فضای فکری و فرهنگی جامعه اسلامی پرداخت که منشور این اصلاح صحیفه سجادیه می باشد.

حجت الاسلام رجب احمدی خاطرنشان  کرد: صحیفه سجادیه به عنوان گنجینه معارف گرانبهای حضرت امام سجاد(ع) است و در دورانی که جامعه اسلامی در اشرافی گیری و مادیات گرفتار شده بود امام سجاد(ع) با بهره مندی از روش دعا، به ترمیم ارتباط روحی و معنوی جامعه اسلامی پرداخت .

وی اضافه کرد: جلوگیری از تخریب واقعه کربلا  پرورش باقرالعلوم و نشر اسلام با دعا و نیایش، حمایت سیاسی، مادی و معنوی از بردگان با عنوان مظلوم ترین افراد جامعه، از مهم ترین اقدامات پس از عاشورا در دوران امام سجاد(ع) است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: روش های احساسی و عاطفی؛ گریه مداوم و پیوسته امام سجاد(ع) در طول دوران امامت آن حضرت بر سیدالشهدا، یک روش مطلوب برای بیان مظلومیت اهل بیت(ع) بود.

وی گفت: روش های سیاسی امام در مدت اسارت خویش و پس از حادثه کربلا، و پاسخ های صریح و سخنرانی عمومی و افشاگرانه و پرده برداری از جنایت ها امویان و معرفی خاندان عصمت و بیان حقانیت راه و مرام امام حسین(ع) و ارشاد و هدایت مردم گمراه و فریب خورده از روش های مهم تربیتی بود که امام سجاد(ع) با تدبر و دوراندیشی و بهره مندی از مقام امامت و ولایت جامعه را اداره کرد و تحت تاثیر قرار داد.

 

ارسال نظرات