درحالی که طبق وعده رئیس جمهوری قرار بود که نهایتا تا هفته اول مهرماه تکلیف ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو مشخص شود، اما خبری از معرفی وزیر برای این وزارتخانه حیاتی نیست.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۵۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از  ایسنا، وزارت نیرو در کنار وزارت علوم تنها وزارتخانه‌هایی بودند که تا کنون تکلیف وزارت آن ها مشخص نشده و از روزهای آغازین دولت دوازدهم با سرپرست اداره می شوند، گرچه این مساله برای وزارت نیرو حساسیت‌های ویژه ای را به همراه داشت، چراکه در حساس ترین زمان سال یعنی فصل تابستان برای دو حوزه آب و برق شخص جدیدی وارد وزارتخانه نشد اما انتظار می رفت که تا کنون تکلیف این وزارتخانه مشخص شود. البته در این مدت گزینه‌های متعدد برای تصدی وزارت نیرو عنوان شده که از بین آن ها رضا اردکانیان نقش پر رنگ‌تری به خود گرفته، ولی این نام نیز هنوز به طور رسمی از سوی رییس جمهور مطرح نشده است.

رضا اردکانیان در دولت یازدهم نیز به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت نیرو مطرح شد، اما باقی ماندن چندسال از ماموریتش در سازمان ملل باعث شد در آن زمان از ساختمان شیشه‌ای نیایش دور بماند. او در سال ۱۳۳۷ در یزد متولد شد؛ مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی شریف، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه مک مستر کانادا و مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت آب از انگلستان گرفته است.

وی که مدیر برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل متحد بوده است، پیش از این عهده دار سمت‌های معاونت وزیر نیرو و وزیر کشور، نایب رییسی انجمن آب‌شناسی ایران و مدرس در دانشگاه شریف بوده و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را به انجام رسانده است.

بر این اساس اردکانیان در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ معاون امور آب وزارت نیرو بوده است و همچنین در گذشته به عنوان رئیس شورای حکام مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی- یزد فعالیت می‌کرده است.

وی‌ در مدیریت مجامع مختلف علمی و تخصصی بین‌المللی مرتبط با آب از جمله فرهنگستان بین‌المللی آب، شورای حکام موسسه آموزشی آب یونسکو، انستیتوی آب و محیط زیست دانشگاه ملل متحد، انجمن بین‌المللی برقابی، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تهران و برنامه جهانی مطالعات اقلیم سازمان جهانی هواشناسی همکاری دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که در روزهای آینده وزیر نیرو دولت دوازدهم مشخص می شود، هرچند باتوجه به اهمیت و حساسیت دو حوزه آب و برق و لزوم برنامه‌ریزی برای تامین آب و برق در تابستان آینده ضروری است در انتخاب وزیر نیرو سرعت بیشتری لحاظ شود، البته به لحاظ قانونی رییس جمهور سه ماه برای تعیین وزرا فرصت دارد.

ارسال نظرات