باقری گفت: کارخانه اراک مدتی است که تعطیل شده، این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی و سویا بود.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۵۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از نود اقتصادی؛ بهمن باقری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان سویا  بیان داشت: تولید سویا به نسبت سال گذشته 15 درصد و نسبت به سه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است، و این جای تعجب ندارد زیرا بخش‌های مختلف تولید زنجیروار به هم متصل هستند بنابراین وقتی که کل اقتصاد دچار رکود شود این رکود دامن سایر حوزه‌ها را نیز خواهد گرفت.
وی افزود: در حال حاضر 24 کارخانه در اتحادیه ما ثبت شده که به جرأت می‌توان گفت از این تعداد تنها 6، 7 کارخانه، تولید به میزان ظرفیت رسمی خود دارند و مابقی در 4 سال اخیر یا تعطیل شدند و یا نیمه تعطیل، و بسیاری هم تنها دو یا نهایتا 3 روز در هفته درِ کارخانه خود را باز می کنند و بقیه ایام هفته هیچ گونه تولیدی ندارند، تعدادی نیز متروکه شده‌اند و یا مکان خود را برای فروش گذاشته‌اند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان سویا اظهار داشت: یکی از بزرگترین کارخانه‌های پروتئین سازی کشور که در اصفهان واقع شده کارخانه راک است که این کارخانه علاوه بر فراورده‌های گوشتی، سویا تولید می‌کرد اما الان مدتی است که تعطیل شده و هنوز هم سرپا نشده است.
وی با بیان این مطلب که دولت هیچ گونه حمایتی از تولید سویا نکرده است، گفت: در حال حاضر 40 درصد ظرفیت تولید کاهش یافته و صادرات نیز هیچ گونه رشدی نداشته است، حتی به دلیل سوءمدیریت، ما نتوانستیم از ظرفیت ایجاد شده برای صادرات به روسیه استفاده کنیم و همچنان نیز این فرصت سوزی‌ها پابرجاست و این در حالی است که بازار روسیه بازار بسیار مناسبی برای تولید ما بود.

ارسال نظرات