خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: عاشورا نقطه اوج ولایتمداری و ولایتپذیری حضرت زینب(س) بود و ما اوج سرسپردگی این بانوی بزرگوار را در شب و روز عاشورا می‌بینیم.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۷۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت ولایتمداری در روزهای پس از قیام عاشورا و نقش موثر حضرت زینب(س) در این زمینه اظهار کرد: اگر حضرت زینب(س) نبودند واقعا مشخص نبود که سرنوشت واقعه عاشورا به کجا خواهد رسید.
وی تبیین کرد: بیانات کامل و اساسی حضرت زینب(س) در در کوفه و شام حقیقت واقعه عاشورا را برای همگان به نمایش گذاشت و روی یزیدیان را سیاه کرد.
این مسئول پیرامون ولایتمداری حضرت زینب(س) تشریح کرد: موضوع ولایتمداری و ولایتپذیری حضرت زینب(س) در جای جای زندگی ایشان و حتی در همان روزهای سفر امام حسین(ع) به مدینه کاملا مشهود است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین متذکر شد: عاشورا نقطه اوج ولایتمداری و ولایتپذیری حضرت زینب(س) بود و ما اوج سرسپردگی این بانوی بزرگوار را در شب و روز عاشورا می‌بینیم.
نعمت‌اللهی قصه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را تنها یک قصه خواهر و برادری ندانسته و تصریح کرد: ما شاهد اوج محبت خواهر و برادی در میان این دو بزرگوار هستیم ولی باید توجه داشت که وقایع عاشورا تنها در برگیرنده یک قصه ساده خواهر برادری میان امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نبوده است.
وی ادامه داد: آن چه در رفتار و گفتمان باقیمانده از عاشورا هویدا است و بیشتر نیز به چشم میخورد سرسپردگی حضرت زینب(س) نسبت به ساحت امامت و ولایت می‌باشد.
این مسئول مطرح کرد: علیرغم همه سختی‌ها و تلخی‌ها حضرت زینب(س) همواره همراه و همگام امام حسین(ع) بودند و همه حریم ها را رعایت کرده و قدم به قدم نصایح و وصایای امام(ع) را در جامعه پیاده کردند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به بندهایی از خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید و ابن زیاد بیان کرد: خطبه بی نظیر حضرت زینب(س) و جمله معروف " ما رایت الا جمیلا " ایشان همه نشان از اوج معرفت این حضرت نسبت به موضوع ولایت را دارد.
نعمت‌اللهی واکنش مقتدرانه حضرت زینب(س) را در دروازه شام، مجلس یزید و پیشنهاد زشت کنیزی به ایشان را برگرفته از ولایت پذیری حضرت زینب(س) دانسته و عنوان کرد: حضرت زینب(س) هرگز در مقابل دشمن زانو خم نکردند و علیرغم مشکلات و مسائل دشوار بسیار در کاروان اسرا باز هم پشتیبان امر ولایت بودند و شایسته است ما نیز اقدامات ایشان را سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در یک جمله می‌توان گفت که حضرت زینب(س) چه در دوران قبل از شهادت امام حسین(ع) و چه در دوران پس از شهادت ایشان همواره رفتاری مناسب از خود نشان داده اند.
این مسئول توضیح داد: از صدای حلقوم حضرت زینب(س) می‌توان صدای امامت و ولایت و هم‌چنین صدای پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و حتی امام حسین(ع) را نیز شنید و صلابت در کلام ایشان بر همگان آشکار است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در خاتمه با اشاره به کلامی از امام سجاد(ع) متذکر شد: حضرت زینب(س) عالمه‌ای بدونه معلم می‌باشند و اقدامات و و رفتارهای شایسته حضرت زینب(س) نشان از جایگاه بی‌نظیر ایشان دارد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها