نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی درباره استخدام نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی موافقت کردند.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۶۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را با 160 رای موافق، 62 رای مخالف، 11 رای ممتنع از 241 نماینده حاضر تصویب کردند.
بر اساس کلیات این طرح که به تصویب مجلس رسید دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف یک سال، کلیه نیروهای حق التدریسی مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 28 مرداد 1394 و قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سوم شهریور 95 را همراه با طی دوره های آموزشی حداکثر شش ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون، به استخدام آموزش و پرورش در آورد.
بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل حق الزحمه نیروهای حق التدریسی که هم اکنون مشغول به کار هستند و نیز اضافه تدریس کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان تامین می شود.
علی مطهری نایب رییس دوم مجلس پس از تصویب این طرح گفت: به دلیل این که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که کمیسیون اصلی بررسی این طرح است، مخالف این طرح بود، جزییات این طرح به صورت دو شوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات دوباره مورد بررسی قرار می گیرد.
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دلایل رد این طرح آورده است که به دلیل عدم احصا دقیق آمار جامعه هدف طرح توسط وزارت آموزش و پرورش و فقدان نظر قطعی در این زمینه و همچنین مشخص نبودن بار مالی، کمیسیون به ارزیابی درستی در این زمینه دست نیافت.
همچنین کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به عنوان کمیسیون فرعی موافق این طرح بود.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در موافقت با کلیات این طرح گفت: امروز بیش از 300 هزار کرسی آموزشی کشورمان در اختیار کسانی قرار دارد که وضعیت شغلی متزلزلی دارند و به دلیل نامساعد بودن وضعیشتان شاید نتوانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.
وی افزود: به زودی باید 300 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته شوند از این رو دولت می تواند استخدامی جدید داشته باشد.
وی تصریح کرد: نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزش سرمایه های این جامعه هستند که باید به آنان توجه ویژه شود.
علیرضا سلیمی نماینده محلات نیز در موافقت با کلیات این طرح گفت: اگر امروز این طرح داده شده به دلیل آن است که دولت لایحه نداده است و نمایندگان با این طرح خواهان چاره اندیشی هستند.
وی افزود: با این طرح مشکلی حل نمی شود ممکن است حس کنیم در ظاهر در حال کمک هستیم ولی در باطن هیچ کمکی به این افراد نمی کنیم.
سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

ارسال نظرات