معاون استاندار کردستان:

از عوامل مهم رونق اقتصادی در استان کردستان توسعه صنعت گردشگری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از عوامل مهم در رونق اقتصادی است که این امر نیاز به نرم‌افزار فکری دارد.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۴۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی در مراسم نواخته شدن زنگ گردشگری که به مناسبت ۵ مهرماه گرامیداشت روز جهانی گردشگری با شعار «سفر کن، لذت ببر، احترام بگذار» و با هدف گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه که با حضور مسئولان استان در دبیرستان نمونه دولتی صادق‌وزیری این شهر برگزار شد، گفت: قرآن کریم در داستان‌ها و قصص مختلف انسان‌ها را به گردش و مسافرت توصیه و سفارش کرده و همچنین مسافرت‌های بین فلسطین امروزی و مکه از جمله مسافرت‌های حضرت ابراهیم بوده که قرآن به آن پرداخته است.


وی گفت: داستان مسافرت حضرت یعقوب و پسران یعقوب سه داستان پیوسته که قرآن به آن اشاره کرده و حاکی از اهمیت سفر و گردش دارد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه قصص قرآن داستان‌های واقعی است و خیالی نیستند، افزود: این داستان‌ها سرگذشت زندگی گذشتگان و زندگی واقعی آن‌ها را ترسیم می‌کند و مطالب بسیاری برای عبرت‌آموزی دارد به طوریکه داستان‌های حضرت یوسف و پسران یعقوب همه مسائل زندگی همچون بی‌تدبیری در مقابل سیاست، طمع در مقابل بخشندگی، اقتصاد و توجه به زمینه‌های شکوفایی اقتصادی در مقابل بی‌تدبیری‌ها و هزاران حکمت دیگر که در آن‌ها درس و عبرت‌های زیادی وجود دارد را یکباره مرور می‌کند

وی اظهار کرد: صنعت گردشگری ارزش افزوده و اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد و امروز همه نقاط دنیا که زمینه‌هایی برای گردشگری دارند، ناگریزند برای جذب گردشگر و توریست برنامه‌ریزی کنند.


فیروزی با اشاره به اهمیت گردشگری در دنیای امروز افزود: یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی «موضوع صنعت گردشگری» بوده که این صنعت پاک و بی‌آلاینده اقتصادی بسیارقوی و با گردش پولی و حجم فراوان اقتصادی دنیا مواجه است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هدف از نواختن زنگ گردشگری این است که توجه شما نوجوانان و جوانان به اهمیت گردشگری در گردشگری اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و مذهبی جلب شود چنانچه امروزه گردشگری در کنار توجه به توسعه اقتصادی، توسعه علمی و آموزشی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد و مردمی که در سطح جهان حرکت و سفر دارند در واقع زمینه داد و ستد و تبادل فرهنگی را فراهم می‌کنند.



وی به اهمیت گردشگری علمی در شرایط امروز اشاره کرد و اضافه کرد: گردشگری علمی باعث توسعه علمی می‌شود و داد و ستد‌های علمی در همگونی علم، فرهنگ و ارزش‌های والای انسانی نقش موثری دارند و صلح و ثبات را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات