رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: جدایی کردستان عراق آثار اقتصادی سوئی برای این اقلیم و طرف‌های تجاری به دنبال خواهد داشت و همکاری‌های اقتصادی با این منطقه را با چالش جدی مواجه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۱۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو افزود: در صورت تحقق این مسئله اقلیم کردستان به لحاظ اقتصادی دچار ضربه و آسیب می شود.

وی در ادامه فضای اقتصادی بین ایران و اقلیم کردستان عراق را تاکنون مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: شرایط فعلی فضای سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان را تهدید و تنش‌های سیاسی آثار سوئی بر روابط تجاری خواهد گذاشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: جدایی کردستان آثار اقتصادی سوئی برای این اقلیم و طرف‌های تجاری به دنبال خواهد داشت و همکاری‌های اقتصادی با این منطقه را با چالش جدی مواجه می‌کند چراکه فعالیت‌های اقتصادی به فضایی آرام، آزاد و قابل اعتماد نیاز دارد.

وی افزود: آثار منفی جدایی اقلیم کردستان عراق بر اقتصاد این منطقه و روابط تجاری با همسایگان بسیار سنگین‌تر از پیامدهای احتمالی مثبت این اتفاق است.

آل اسحاق تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی که با سرمایه‌گذاری پیمانکاران ایرانی در کردستان عراق انجام شده و بخش عمده مبادلات تجاری با این منطقه نیز به همین واسطه با چالش مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جدایی اقلیم کردستان از عراق به جز اسرائیل موافقی ندارد، گفت: آمریکا، اتحادیه اروپا، دولت و مجلس عراق و حتی همسایگان کردستان نیز همگی با جدایی این منطقه مخالفند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق افزود: جدایی اقلیم کردستان باعث می‌شود عراق که در حال رها شدن از سرکشی داعش است روی آرامش بعد از داعش را نبیند و دوباره درگیر ماجراهایی شود که اقتصاد منطقه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن اشاره به این جمله که امنیت شرط اصلی توسعه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در هر کشوری است، یادآورشد: منحنی سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی نسبت به شرایط ناامن خیلی حساس است و به سرعت عکس العمل نشان می دهد.

ارسال نظرات