معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه بیشترین نرخ بیکاری در بهار سال جاری، متعلق به استان البرز است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از استان های با نرخ بیکاری بالاست.
کد خبر: ۸۹۲۸۳۵۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در نشست بررسی راهکارهای رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری که با حضور جمعی از استانداران و مسئولین دستگاه های ملی و استانی برگزار شد، گفت: اشتغال از چالش های جدی کشور است که اقدامات خوبی هم برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری انجام شده است.

استان البرز بیشترین نرخ بیکاری را دارد

وی افزود: در گزارشی که سال گذشته به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد، استانداران ٢٤ مورد را برای بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری احصاء کردند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان اینکه در این نشست ١٧ استاندار کشور که دارای بیشترین و کمترین نرخ بیکاری در کشور هستند حضور دارند، گفت: محاسبه نرخ بیکاری استان ها در دو بازه سال ٩٥ و بهار سال ٩٦ انجام شده است که بیشترین نرخ بیکاری در بهار سال جاری، متعلق به استان البرز به میزان ٧.٦ درصد است.

دین پرست استان چهارمحال و بختیاری را یکی دیگر از استان هایی با نرخ بیکاری بالا برشمرد و ادامه داد: از دلایل عمده رشد نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالا بودن متوسط جمعیت این استان نسبت به کل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود منابع مالی، عدم حمایت نظام بانکی، بازگشت فارغ التحصیلان دانشگاهی و ورود گروه های غیر فعال به بازار کار از جمله عوامل رشد نرخ بیکاری است.

دین پرست در پایان، گفت: تعین تکلیف واحدهای مرتبط با حوزه اشتغال که راکد هستند، از جمله اولویت ها در حال حاضر است.

ارسال نظرات