محمد حسن قدیری ابیانه:

دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد/ لیبرال‌ها در راس امورند

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و اقتصادی روند سیاسی و اقتصادی دولت را مورد بررسی قرار داد و گفت: متاسفانه برخلاف آن چیزی که از سمت دولت بیان می شود، دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.
کد خبر: ۸۹۲۸۳۴۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز دکتر محمد حسن قدیری ابیانه استاد دانشگاه و همچنین کارشناس ارشد مسائل سیاسی طی مصاحبه­‌ای با خبرنگار این خبرگزاری گفت: وضعیت کشور زمانی بهبود پیدا می کند که هم مردم و هم دولت به وظایفشان عمل کنند، که متاسفانه نه دولت به وظایفش عمل می کند و نه مردم، که حضور مردم در صحنه ها موثرتر از حضور دولت است.

قدیری ابیانه به واقعه ی غدیر اشاره کرد و گفت: حتی با توجه به واقعه ی غدیر نهج البلاغه پر است از گلایه های امام علی(ع) از مردم زمان خودش که به وظیفه شان عمل نمی کردند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی به آیات قرآن اشاره کرد و تصریح کرد: قرآن می فرماید که سرنوشت قومی تغییر نمی کند مگر به دست قوم خودش، نه به دست دولتش، بنابراین حل مساله ی اقتصاد در دست مردم است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخلاف آن چیزی که از سمت دولت بیان می شود، دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد، تصریح داشت: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که هیچ یک از مردم و دولت به آن عمل نمی کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به فرهنگ مصرف در ایران، تصریح داشت: استفاده نادرست از منابع مهم ترین چالش فرهنگ مصرف در ایران است.

دکتر قدیری گفت: برخلاف تصور مردم در آمد نفتی ایران به ازای هر نفر در ماه 73هزار تومان است که هیچ دولتی نمی تواند نیازهای مردم را برآورده نماید.

این محقق اذعان داشت: متاسفانه ایران در زمینه های مختلف جزء پرمصرف ترین کشورهای دنیاست و هرآنچه مضر است را مورد استفاده قرار می دهد.

وی به حضور مردم در راهپیمایی ها اشاره کرد و گفت: هرکجا که حضور مردم در صحنه ملموس بود و مردم در مواقع سخت وارد آن میدان‌ها شدند پیروزی آسان تر و شیرین تر بود. لذا به نظر لازم است تا در مباحث اقتصادی نیز مردم خود زمینه رفع مشکلات را ایجاد و با دولت همکاری کنند.

این استاد دانشگاه به بیانات امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی در وصیت نامه خود مرقوم داشتد که هرگز نگذارید لیبرال ها و مرفهین  بر قدرت بنشینند که امروزه شاهد این اتفاق هستیم.

محمد حسن قدیری ابیانه به تیم کنونی دولت اشاره کرد و گفت: بعضی معتقدند که تیم دولت باید هم فکر باشد که اینگونه نیست، تیم  دولت باید هماهنگ باشد که هماهنگی موثرتر از هم فکریست.

وی به حقوق های نجومی در دولت گذشته اشاره کرد و اضافه کرد: کسانی که در دولت درآمدهای میلاردی دارند و حقوق های نجومی دریافت می کردند نمی توانند برای مردم دلسوزی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه: تا زمانی که مردم ما استفاده کالای خارجی را به کالای ایرانی ترجیه می دهند کشور از بن بست اقتصادی بیرون نخواهد آمد و سرمایه گذاری بخش خصوصی هم رو به ویرانی می‌رود، اظهار داشت: برای حل مشکلات اقتصادی باید برای خرید کالای داخلی با تعصب برخورد کرد.

ارسال نظرات