خبرهای داغ:
یادواره ۴۰ شهید منطقه زینبیه و عملیات محرم شاهرود به همت پایگاه شهید بازوی حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۹۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، یادواره ۴۰ شهید منطقه زینبیه و عملیات محرم به همت پایگاه شهید بازوی بسیج مساجد و محلات ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد زینبیه شاهرود برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام دکتر محسن مدیحی از اساتید حوزه و دانشگاه شاهرود در سخنانی با بیان اینکه از عواملی که باعث ایجاد جنگ می‌شود دین است چرا که مسلک‌های دیگر تحمل نمی‌کنند اظهار کرد: امروز عده‌ای این جنگ‌ها را جنگ عقیده می‌دانند و اینگونه جنگ‌ها را بی فایده بیان می‌کنند حال آنکه خودشان جنگ را دوست دارند و کشتن جزو اصول اولیه باقی خود می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه کل دوران جنگ امام زمان (عج) هشت ماه است افزود: استکبار با تمدن ظاهری خود سالهاست که در حال کشتن انسان هاست و منطق آن‌ها این است که باید کشت تا باقی بود و کشته شدن مردم را عادی جلوه دادند و حکومت فراعنه را دوباره احیا کرده اند.
مدیحی با بیان اینکه امروز مظهر قدرت ایران را شهدا نمی‌دانند و دیگران را بیان می‌کنند گفت: امام ما فرمود: اگر نوای دلنشین تفکر بسیجی در هر کشوری حاکم شد چشم طمع جهانخواران از آن دور می‌شود یعنی اگر بایستیم بسیاری از جنگ‌ها ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید یهود و نصاری تا دین را از تو نگیرند راضی نمی‌شوند و رهبری با توجه به این اصل قرآنی تاکید دارند که هسته‌ای و موشکی بهانه‌ای بیش نیست و پیامبر به ما آموخت غنی امت به تجهیزات نظامی است و برای همین هجوم آورده اند که ما را خلع سلاح کنند.
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده عنوان کرد: خدا در این آیه چهار خصوصیت یاران امام عصر را بیان می‌فرماید و در شان نزول آن آمده که پیامبر دست بر شانه سلمان گذاشت و فرمود: این‌ها از دیار سلمان و فارس هستند.
وی ادامه داد: خدا در آیه تاکید فرمود: ه اگر هر کس از دینش برگشت طوری نمی‌شود، چون خداوند قومی را می‌آورد که یاران امام زمان (عج) هستند و چهار خصوصیت دارند که هم خدا آن‌ها را دوست دارد و هم آن‌ها خدا را دوست دارند و دین داری آن‌ها برای تجارت نیست و ملامت ملامت کنندگان واهمه‌ای ندارند و بی قرار رسیدن به معبود هستند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند و مجاهد خداوند است.
در این یادواره علیرضا غضنفری از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شعرخوانی در وصف شهدا منطقه زینبیه پرداخت و کلیپی از تصاویر شهدا پخش شد.
روایتگری توسط رزمنده و جانباز دفاع مقدس محمدرضا قوچانی و مدیحه سرایی رضا عرب از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود.
در حاشیه این یادواره ایستگاه صلواتی نیز برپا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها