یادداشت رسالت/سید مسعود علوی
جریان وهابیت و عناصر خبیث تکفیری در اوج بیداری اسلامی، به فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی سد راه جریان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام شدند.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۱۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، جریان وهابیت و عناصر خبیث تکفیری در اوج بیداری اسلامی، به فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی سد راه جریان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام شدند.دشمن با فریب و نیرنگ توانست استعدادها و ظرفیت های عظیمی از جهان اسلام را که باید در یک صف طولانی در جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی بایستند، منحرف‌شان کرد و برادرکشی و مسلمان کشی را جایگزین اسلام خواهی آنان نمود. جریان القاعده، داعش و النصره نیزه های دست ساز سرویس های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس هستند که سه مأموریت ویژه دارند؛

1- ارائه یک چهره خشن و بی منطق و سیاه از اسلام و قرآن و سیمای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله؛

2- منحرف کردن مبارزه مسلمانان با دشمنان اصلی یعنی استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی؛

3- هدر دادن امکانات، تجهیزات و انهدام زیرساخت های کشورهای اسلامی و کمک به طرح تجزیه کشورهای اسلامی به منظور مشغول کردن مسلمانان به جنگ های داخلی علیه خودشان؛

4- تیره و تار نشان دادن چشم انداز رسیدن به یک حکومت اسلامی با برداشت های خرافی از اسلام و قرآن؛

5- شعبه شعبه کردن مسلمانان برای جلوگیری از اتحاد جهان اسلام علیه جهان کفر و استکبار جهانی.

تکفیری ها و داعشی ها علی رغم کمک های عظیم لجستیکی از آمریکا و رژیم صهیونیستی، این روزها آخرین نفس های خود را

می کشند و آن طور که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وعده داده است تا دو ماه دیگر بساط آنها از عراق، سوریه، لبنان و... برچیده خواهد شد. استکبار جهانی بلافاصله با پایان یافتن پروژه جنگ مذهبی در منطقه، برای جبهه مقاومت و کشورهای خط مقدم علیه رژیم صهیونیستی توطئه اختلاف قومی و تجزیه قومی را کلید زد.

همه پرسی در کردستان آغاز یک توطئه جدید علیه تمامیت ارضی ترکیه، عراق، سوریه و ایران با پایان یافتن عمر داعش و گروه های تکفیری در عراق و سوریه است. مردم بیدار کردستان عراق هرگز زیر بار هزینه این توطئه نخواهند رفت، چرا که می دانند درآمد آن فقط به حساب نقشه های شوم رژیم صهیونیستی، در منطقه واریز می شود.آیت الله سیستانی با فتوای خود و بسیج نیروهای انقلابی و مردمی، حیات ننگین داعش و گروه های تکفیری را ریشه کن کرد. امروز نیز هوشمندانه به میدان آمده و راه حل سیاسی اختلاف اربیل و بغداد را منوط به رعایت احترام به قانون اساسی عراق و نهایتاً رأی دادگاه عالی قانون اساسی عراق دانسته است. نخبگان عراقی هم از هر مذهب و قومی اگر این راه حل معقول را بپذیرند، جلوی یک توطئه عظیم و یک خونریزی گسترده و مداوم را خواهند گرفت، والّا عراق در یک دوره نسبتاً کوتاه دوباره دچار جنگ و خونریزی و برادرکشی خواهد شد. در این دوره هیچ یک از همسایگان عراق نمی توانند به کردها در مهلکه ای که پدید می آید، کمکی کنند. کردها اصیل ترین قوم ایران و جزء پاک ترین و بی پیرایه ترین اقوام ایران هستند. به همین دلیل ایران در دوران حکومت جبارانه صدام و پس از آن در جریان یورش داعش، بیشترین کمک را به آنها کرده است. کاری که بارزانی کرد آسیب سختی به این همزیستی مهربانانه زد. او با این کار، هم رقبای خود را دور زد و هم به همپیمانان خود پشت کرد.هر نخبه سیاسی در جهان اسلام می داند که تجزیه طلبی، راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. احرار و جوانان اسلام در منطقه نمی توانند این همگرایی با استکبار جهانی را برتابند. جریان داعش و تکفیری ها چونان گوشت در برابر توپ مسلمانان علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا عمل کردند و اگر آنها واقعاً با بیداری اسلامی همراه می شدند امروز اثری از نفوذ آمریکا و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نبود.

بارزانی نباید مردم مظلوم کرد را همانند داعش، گوشت جلوی توپ مسلمانان علیه رژیم صهیونیستی قرار دهد. نه مردم کرد این رضایت را دارند و نه اسرائیل به اهداف شوم خود از این توطئه خواهد رسید. تنها راه حل، گفتگو بر اساس عقلانیت سیاسی و تاریخی است که آیت الله سیستانی در برابر اربیل و بغداد نهاده است. این راه بسته نیست اما تجربه هلاکت داعشی ها و القاعده نشان می دهد راه دوم قطعاً بسته است. آینده نگری و آینده پژوهی به نخبگان عراقی حکم می کند مسائل خود را از طریق گفتگو حل کنند. توسل به زور و هدر دادن خون مسلمانان، راه حل بحران پدید آمده نیست. تهدیدها را با فرصت گفتگو می شود دفع کرد. بارزانی اگر این فرصت را از دست بدهد، باید مسئولیت هزینه آن را در آینده خیلی نزدیک بپردازد. هیچ دولتی حاضر نیست با تردستی رفراندوم بخشی از خاک خود را از دست بدهد. حوادث کاتالونیا در اسپانیا نشان می دهد این کار، هزینه دارد.

هیچ مسلمانی در جهان اسلام راضی نخواهد بود که وقتی همه شمشیرهای جبهه مقاومت در برابر کفر جهانی با ظهور انقلاب اسلامی جهت یافته است، خنجری از پشت، به بهانه همه پرسی، آنها را مدتی مشغول سازد. همان طور که در مورد پدیده داعش این چنین شد!

ارسال نظرات