نشست اخلاق طلبگی با حضور طلاب و اساتید و باسخنرانی خانم اعظم خلیلی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۰۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست اعظم خلیلی با اشاره به این کلام که «نباید بگوئیم گرفتاریم بلکه باید بگوئیم گرفتِ یاریم» گفت: انسان نباید هر وقت گرفتار شد به یاد خدا باشد بلکه باید در تمام مواقع به یاد خدا بود چرا که خدا برای همه زندگی ما قانون و نقشه دارد که اگر به آن عمل کند آرامش نصیبمان خواهد شد.
وی افزود: سراسر زندگی ما امتحان و کنکور است حال چرا کنکور؟ اگر کنکور نباشد همه خود را قبول خواهند داشت به همین خاطر است که کنکور ابتلاء را هم گذاشته اند تا صابر از غیر صابر تشخیص داده شود در این کنکور عده‌ای اهل شکایت هستند و عده‌ای هم صابر!
خلیلی با اشاره به این نکته که ما محدودیت‌های الهی را رعایت نمی‌کنیم و از طرفی هوس وعده‌های الهی را نیز داریم و توقع داریم تا خدا را صدا می‌زنیم ما را اجابت کند گفت: ما عهد بستیم بنده خدا باشیم و خدا هم ما را اجابت کند و از طرفی به عهدمان عمل نکرده ایم و نتیجه اش این می‌شود که دعایمات مستجاب نمی‌شود.
این کارشناس علوم دینی اظهار کرد: اگر انسان کوچک باشد آرزوهایش هم کوچک است و با اشاره به کلام مولی الموحدین علی علیه السلام گفت: ما باید سعی کنیم آرزوهایمان به اندازه خدا باشد اگر انسان ۵ صفت خدا را باور داشته باشد زندگیش عوض می‌شود مثلاً باور کنیم که خدا دانای مطلق است یعنی همه چیز را می‌داند و هیچ حدی برای ندانستن او وجود ندارد؛ و این خدای دانا دارای توانایی بی نهایت است که هیچ چیز و هیچ کس جلودار آن نیست، پس اگه به همین حد اکتفا کرده و این صفات را باور داشته باشیم متوجه می‌شویم که چه کسی هوای ما را دارد و هدایت ما به دست اوست.
ارسال نظرات