مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
به منظور ارتقاء معنویت کارکنان؛روابط عمومی و تبلیغات ناحیه روح الله یزد اقدم به برگزاری مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با حضور پایوران،برادران وظیفه و مردم محل نمود.
کد خبر: ۸۹۲۸۲۰۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در این مراسم گفت: امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) همراه با پدر، مادر و برادرشان در محضر رسول اکرم (صلوات الله و سلامه علیه و آله) هستند. تعبیر روایت این است که: «فی مَنزِلِ رَسولِ الله (صَلَّ اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم)، وَ مَعَهُ یُرْزَقُونَ وَ یُحْبَرُونَ» گویا در مقام مخصوص و ویژه‌ی خودشان قرار دارند و از عنایات الهی در آن جایگاه بهره‌مند هستند. اباعبدالله (علیه الصّلاة و السّلام) در سمت راست عرش قرار دارد. این‌ها خارج از دسترس فهم ما است. از سمت راست عرش، دامن لطف الهی را می‌گیرند و می‌فرمایند: خدایا، وعده‌ای که به من داده بودی عمل کن. آن وعده چیست؟ در حالی که امام حسین (علیه السّلام) دامن عرش الهی را گرفته، به کسانی که به خاطر او گریه می‌کنند، نگاه می‌کنند، و برای آنان طلب بخشایش میکنند. این بشارت بزرگی است؛ چون امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) به تعبیر خودمان ریش گرو می‌گذارد پیش خدای متعال که گریه کنندگان بر او را ببخشد.
وی در ادامه افزود: حضرت به این مقدار هم اکتفا نمی‌کنند. از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) هم می‌خواهند که برای این افراد طلب غفران کنند. بعد امام حسین (علیه السّلام) می‌گویند:‌ای کسی که توفیق جوشیدن اشک محبّت را برای ما پیدا کردی، اگر می‌دانستی که خدای متعال با تو چه کرده و چه برای تو فراهم کرده، به جای اندوهی که داری، قلبت پر از شادی می‌شد. معلوم می‌شود که حضرت از ناحیه‌ی خدای متعال پاسخش را گرفته و وقتی که پاسخ را گرفته، آن طرف مورد آمرزش قرار گرفته و عنایت ویژه به او شده است. امام (علیه السّلام) برای همه‌ی طلب مغفرت میکنند. بر اثر طلب مغفرتی که امام حسین کرده است، حسّ استغفار متفاوتی در دوستان حضرت پیدا می‌شود. تو دیگر یک حالت خاصّی پیدا می‌کنی از شرمندگی، از احساس نیاز به مغفرت الهی. این اثر استغفار اباعبدالله (ع) برای شما است.
ارسال نظرات