خبرگزاری بسیج: جانشین سپاه شهرستان قرچک گفت: همزمان با روز خطبه خوانی حضرت زينب، "همایش رهروان زینبی" در آستان مقدس بی بی زبیده(س) این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۴۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

 سروان علی اصغر شهیری جانشین سپاه 15خرداد شهرستان قرچک در نشست خبری ویژه برنامه رهروان زینبی، تبیین شخصیت حضرت زینب، قهرمان پروری و نقش زنان در استکبار ستیزی را مهمترین اهداف برگزاری این تجمع اعلام کرد و گفت: انقلاب اسلامی همسایه دیوار به دیوار عاشورا و برگرفته از مکتب و تفکر عاشورا است.

وی یکی از زیبایی های بزرگ بعد از واقعه عاشورا را تکمیل کردن این قیام توسط پیام رسان و قهرمان بزرگ کربلا حضرت زینب(س) مطرح کرد و گفت: آن حضرت اسوه صبر و شهامت است که با خطبه کوبنده خود موجب ماندگاری و تحکیم واقعه عظیم کربلا شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر افشاگری های حضرت زینب(س) نبود، مکتب عاشورا و دستاوردهای آن تا به امروز به واسطه یزیدیان ناجوانمرد زمان چال می شد و به نسل بعد انتقال نمی یافت.

وی با بیان اینکه حفظ و ترویج فرهنگ عاشورا به واسطه نقش برجسته خواهر بزرگوار ایشان بود، افزود: امروز بعد از گذشت 14قرن شاهد اقامه عزای شهدای کربلا در اقصی نقاط دنیا هستیم، که این جز افشاگری بانوی صبر بعد از قیام عاشورا نیست.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قرچک در ادامه از تجمع بزرگ رهروان زینبی در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: زنان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ زینبی دارند، امروز هم زنان زینبی دیار 15خرداد با الگوگیری از فرهنگ عاشورا و در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی، اقدام به برگزاری این همایش می کنند.

وی به تشریح این همایش پرداخت و عنوان کرد: "همایش رهروان زینبی" به همت بسیج جامعه زنان شهرستان قرچک و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان همزمان با روز خطبه خوانی حضرت زينب(س) در ورود به كوفه ساعت 9صبح روز سه شنبه 11مهرماه سال جاری با حضور خانواده معظم شهدا و مسؤولین شهرستانی در آستان مقدس بی بی زبیده(س) برگزار می شود.

شهیری شعرخوانی شاعر نوجوان کشور، مداحی، سخنرانی امام جمعه قرچک، تجلیل از خانواده شهدا و قرائت میثاق نامه را اهم موضوعات این تجمع برشمرد و ابراز کرد: هدف از برگزاری این همایش تبیین شخصیت حضرت زینب(س) برای بانوان و ترویج سیره و شخصیت آن حضرت است.

وی در پایان قهرمان پروری و نقش زنان در استکبار ستیزی را از دیگر اهداف برگزاری این تجمع دانست و تصریح کرد: همانطور که زینب(س) در خدمت امام زمانش(ع) بود، امروز هم زنان ما در مقوله تربیت قهرمانان تلاش شایسته ای دارند که نمونه آن مادران و همسران شهدا هستند./#

نویسنده: محمد فرخی

 

 

ارسال نظرات