نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متاسفانه گاهی فضای تضارب آرا با فضای بی‌بندوباری اشتباه گرفته می‌شود که بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و مدیران دانشگاه باید به این مورد توجه و امکان تضارب افکار را در دانشگاه فراهم کنند.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۳۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیران دانشگاه‌ها، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسؤولان بسیج اساتید دانشگاه‌های خراسان رضوی، اظهار داشت: فضای فرهنگی دانشگاه‌های مشهد علیرغم وجود برخی مشکلات نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور خوب است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها محل تضارب افکار است، افزود: هر چقدر این مهم در دانشگاه‌ها رشد یابد شاهد رشد فرهنگی بیشتری خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تضارب افکار باید در موقعیت مناسب صورت گیرد و این طور نباشد در هر موقعیتی نظرات بیان شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی فضای تضارب آرا با فضای بی‌بندوباری اشتباه گرفته می‌شود که بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و مدیران دانشگاه باید به این مورد توجه  و امکان تضارب افکار را در دانشگاه فراهم کنند.

آیت الله علم‌الهدی ابراز داشت: مشکلی که در دانشگاه‌های مشهد وجود دارد این است که صاحبان اندیشه سیاسی چه در حوزه دانشجویی و چه اساتید، 15 درصد دانشگاهیان مشهد را تشکیل می‌دهند و 85 درصد افراد دانشگاهی ما نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی بی‌تفاوت هستند.

وی تاکید کرد: باید دانشجویان را وارد فضای تضارب افکار کرد و نسبت به این اقدام نباید هراس داشت تا مبادا تشکلات دانشجویی مقابل هم قرار گیرد.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان داشت: اگر فضای اجتماعی دانشگاه‌ها را شما متدینین پر کردید، دیگر افکار انحرافی جای جولان پیدا نمی‌کند که پشت سر دانشجو حاضر شده و برای دانشجو، جامعه، دانشگاه و مدیریت دانشگاه مشکل ایجاد کند.

وی با اشاره به تاسیس معاونت علمی در مجموعه آستان قدس گفت: همکاری دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی با این معاونت باعث می‌شود قسمتی از مسئله اشتغال حل شود.

علم‌الهدی در پایان با ضعیف دانستن وضعیت اقتصاد کلان خراسان رضوی تاکید کرد: بسیج اساتید با ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان را کمرنگ کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها