عدم آشنایی و بیگانه بودن بسیاری از افراد با شبکه های مجازی ایرانی یکی از دلایل مهم در کمرنگ بودن سواد رسانه در ایران است
کد خبر: ۸۹۲۸۱۱۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
سرهنگ پاسدار مسعود پناهی مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک هفته دفاع مقدس از این ایام به عنوان اوج افتخار و عزت سربلندی ملت ایران نام برسد و گفت:دفاع مقدس دوران طلائی ایران اسلامی گنجینه‌ای معنوی که انقلاب را بیمه خواهد کرد است.
وی با اشاره به این مطلب که یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه عدم شناخت خانواده‌ها فرزندانشان از نحوه استفاده فضای مجازی است که کارگاه سواد رسان جهت آگاهی بخشی و سالم سازی جهت استفاده بهینه برنامه ریزی شود.
وی بیان کرد: امروزه در میان انواع و اقسام رسانه، رسانه‌های جدیدی ظهور کرده که به آن‌ها رسانه‌های جدید یا همان نسل جدید شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که نسل جدیدی از رسانه‌های مجازی است.
مسعود پناهی گفت:برای اینکه بتوان در برابر رسانه ها‌ی متکثر چالش‌ها و پیامد‌های مخرب آن‌ها محافظت کرد باید سواد رسانه‌ای ایجاد شود.
وی عدم آشنایی بیگانه بودن بسیاری از افراد با شبکه‌های مجازی ایرانی را یکی از دلایل مهم در کمرنگ بودن سواد رسانه در ایران عنوان واظهارداشت:عدم اطلاع کافی از ضرورت‌های علم سواد رسانه‌ای در میان افراد موجب شده که کمتر به این بحث توجه شود.
مسئول بسیج کارمندان سپاه سلمان عنوان کرد:سواد رسانه یکی از کارآمد‌ترین استدلال‌های نظارتی به منظور شناخت کافی از رسانه‌ها مطرح است.
وی عنوان کرد: در هر خانواده‌ای زنان نقش تاثیر گذاری بر کنترل و نظارت فرزندانشان دارند.
وی در پایان خاطر نشان کرد:رسانه‌های فضای مجازی خارجی به دنبال رشد و ترویج فرهنگ غرب در بین نسل جوان هستند که باید با شناساندن شبکه‌های مجازی ایرانی فرصت تهدیدات را از دشمنان بگیریم
ارسال نظرات