سرلشکر باقری در نشست خبری مشترک با رییس ستاد ارتش ترکیه:
رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح ایران و ترکیه از این پس همکاری‌های گسترده‌ای خواهند داشت.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۹۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه گفت: در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و همچنین مسئله همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق با تأکید بر حفظ یکپارچگی عراق و عدم‌قبول همه‌پرسی مذاکره کردیم.

وی افزود: در مورد توفیقاتی که ارتش‌های عراق و سوریه در مقابل تروریست‌ها و آزادسازی سرزمین‌های‌شان مذاکره داشتیم و ان‌شاءالله این کشورها به امنیت کامل برسند.

سرلشکر باقری ادامه داد: در مورد همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور برای کمک به مردم میانمار و سایر کشورهای اسلامی هم مذاکراتی داشتیم. نیروهای مسلح دو کشور از این پس همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه آموزش‌ها رزمایش‌ها و تبادل تجرییات خواهند داشت که امیدواری با سفر اردوغان به تهران این روابط گسترش یابد. در زمینه مقابله با تروریسم هم مذاکراتی داشتیم و تصمیمات لازم را اتخاذ کردیم.

در ادامه این نشست خلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه گفت: ما بنا بر دعوت سرلشکر باقری به تهران آمدیم و از مهمان‌نوازی ایشان تشکر می‌کنیم. ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری دیرینه دارند و در چارچوب این مشترکات با توجه به اوضاع حساس منطقه همکاری‌های متقابل انجام می‌دهیم.

رئیس ستاد ارتش ترکیه خاطرنشان کرد: علاوه بر روابط سیاسی و اقتصادی سعی می‌کنیم و روابط نظامی را هم گسترش دهیم به‌خصوص در زمینه مقابله با تروریسم و امنیت مرزها به توافقاتی رسیدیم و برای گسترش همکاری‌ها تلاش می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه دفتر یادبود ستادکل نیروهای مسلح کشورمان را امضا کرد.

ارسال نظرات