مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله خبر داد

اعزام 8200 دانش‌آموز از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله گفت: امسال 8200 دانش‌آموز از استان مرکزی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۷۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی این استان به مناطق عملیاتی جنوب گفت: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی استان مرکزی از 19 مهرماه آغاز خواهد شد که در این راستا 8200 دانش‌آموز از استان مرکزی از مناطق عملیاتی جنوب در طول سال بازدید خواهند داشت.

وی با اشاره به سهمیه ابلاغی استان برای امسال گفت: سال گذشته از استان مرکزی 8 هزار و 200 دانش‌آموز از مناطق عملیاتی بازدید داشتند که امسال نیز با در نظر گرفتن توان استان در اعزام زائران راهیان نور در بخش دانش‌آموزی، سهمیه‌ای برابر سال گذشته به استان تخصیص یافت.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله هدف اصلی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ ایثار و گذشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: هر چقدر فرهنگ ناب جهاد و شهادت در بین دانش آموزان که آینده‌سازان این کشور هستند ترویج شود بی‌تردید این عزیزان بیشتر در برابر سیل عظیم هجمه‌های دشمنان مصون خواهند ماند.

سرهنگ پاسدار امینی تصریح کرد: دانش‌آموزان اعزامی به راهیان نور در مدت 4 روز از یادمان شهدای اروندکنار، شلمچه، طلائیه، هویزه و دهلاویه بازدید می‌کنند و با فضای معنوی این مناطق آشنا می‌شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان اعزامی به این اردوهای معنوی دانش‌آموزان سال دوم در مقطع متوسطه دوم هستند؛ بسیاری از دانش‌آموزانی که به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند تقاضای اعزام دوباره را دارند اما با توجه ظرفیت و سهمیه ابلاغی امکان اعزام مجدد آنان وجود ندارد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی را موجب تعمیق باورهای دینی و اعتقادی آنان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی مختلفی در این اردوها برای دانش‌آموزان اجرا خواهد شد که اعزام راوی به منظور بیان حقایق و وقایع عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس و حضور روحانی به منظور رفع شبهات دینی با این هدف در کاروان‌های راهیان نور دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات